بهترین زمان شارژ کارتریج

ممکن است این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید که کارتریج تا چند بار قابلیت شارژ دارد؟
اگر شما هم دوست دارید که به جواب این سؤال پی ببرید لازم است که ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید. یکی از بیشترین سؤالاتی که در زمان خرید کارتریج یا خالی شدن آن برای کاربران ایجاد می‌شود این است که یک کارتریج تا چند بار قابل شارژ شدن است.

لازم است بدانید که شارژ کردن کارتریج در مراکز معتبر شارژ کارتریج در اصفهان تنها مختص پرینترهای لیزری است به همین دلیل زمانی که دستگاه چاپگر از نوع پرینتر جوهر افشان است باید برای اقدام به خرید یک کارتریج جدید کنید. اکنون پرینترهای لیزری با برندهای متنوعی در بازار وجود دارند که در میان آن‌ها پرینترهای برند اچ پی، سامسونگ، کانن و غیره به خاطر ویژگی‌هایی که دارند بسیار پرطرفدار می‌باشند.

بهترین زمان شارژ کارتریج

همانطور که قبلا گفته شد یکی از کارهایی که در زمان خالی شدن کارتریج باید انجام دهید تعویض کارتریج است. بیشتر کاربران به دلایل زیادی اقدام به تعویض کارتریج می‌کنند از جمله:

  • دستگاه پرینتر از نوع جوهر افشان باشد.
  • سالم بودن دستگاه پرینتر برای کاربر بسیار مهم است.
  • هیچ محدودیت هزینه‌ای برای تعمیرات پرینتر وجود ندارد.
  • چند بار شارژ شدن کارتریج و امکان شارژ مجدد وجود ندارد.
  • مهم بودن کیفیت چاپ و انتظار کاربر از اینکه کیفیت پرینت باید مثل روز اول باشد.

در این خصوص کاربران از میان کارتریج اصل یا غیر اصل در بازار برحسب اولویت یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری می‌کنند. البته لازم است که هنگام خرید کارتریج را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید؛ زیرا کارتریج‌های غیر اصل به دستگاه چاپگر آسیب می‌زنند.

بهترین زمان برای تعویض کارتریج پرینتر

بعد از اینکه کارتریج کاملا تمام شد و شما بودجه کافی برای تعمیرات ندارید یا کیفیت چاپ خیلی اهمیت ندارد می‌توانید کارتریج را مجدداً شارژ کنید. البته ناگفته نماند برای اینکه شما بعد از شارژ مجدد کارتریج نتیجه مطلوبی را حاصل کنید لازم است که بعد از هر بار شارژ درام کارتریج را تعویض نمایید. همچنین خوب است سایر قطعات مصرفی مثل مگنت را هم بررسی کنید تا در صورتی که خراب یا آسیب‌دیده است آن‌ها را تعویض کنید در غیر این صورت احتمال اینکه بعد از شارژ کارتریج با مشکلاتی مانند خط افتادن بر روی کاغذ روبرو شوید وجود دارد.

برای اینکه بدانیم که هر کارتریج چند بار قابلیت شارژ شدن را دارد بستگی به اصل یا غیر اصل بودن کارتریج دارد. شناسایی کارتریج اصل از تقلبی ترفندهای مختلفی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
در صورتی که کارتریج اصل باشد شما می‌توانید تقریباً 8 مرتبه این قطعه را شارژ کنید اما اگر کارتریج غیر اصل باشد حداقل 3 بار امکان‌پذیر است. پس همانطور که گفته شد باید هنگام خرید از اصل بودن یا غیر اصل بودن کارتریج دستگاه پرینتر اطمینان حاصل کنید تا در سال‌های آتی با مشکل مواجه نشویم.

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که کارتریج‌های شارژ شده چه نقاط قوت و چه نقاط ضعفی دارند؟

بهترین زمان برای تعویض کارتریج پرینتر

نقاط قوت استفاده از کارتریج‌های شارژ شده

مهم‌ترین ویژگی مثبت کارتریج‌های شارژ شده اقتصادی بودن آن است. با توجه به اینکه کارتریج‌های اصل بسیار گران هستند و برای تمامی کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل بعد از تمام شدن جوهر کارتریج مجدداً شارژ می‌شوند که هزینه شارژ آن بسیار کمتر از تعویض آن است.

در ضمن شارژ کردن کارتریج بسیار راحت و آسان است و شما می‌توانید به سرعت اقدام به شارژ مجدد این قطعه کنید. کارتریج‌هایی که مجدداً شارژ شده‌اند به راحتی می‌توانند کار چاپ برگه‌ها را با همان کیفیت برای شما انجام دهند.

نقاط ضعف استفاده از کارتریج‌های با قابلیت شارژ

از ویژگی‌های منفی کارتریج‌های قابل شارژ می‌توان به پایین آمدن کیفیت چاپ اشاره نمود. همچنین برای کاربرانی که کیفیت تصویر و محتوای چاپ شده بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌شود که از این نوع کارتریج‌ها به هیچ عنوان استفاده نکنند.

از نقاط ضعف کارتریج‌های شارژ شده نشتی و ریزش تونر است که موجب استهلاک قطعات پرینتر می‌شود. به دلیل شیمیایی بودن مواد به کار رفته شده در تولید جوهر و پودر تونر، ریزش و نشتی آن‌ها برای محافظت و نگهداری کاربران و محیط زیست بسیار مهم است زیرا می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب‌زا باشد.

چنانچه که در حین شارژ کردن کارتریج تونر با پوست دست شما تماس پیدا کرد احتمال ایجاد خارش در بدن یا حساسیت پوستی وجود دارد همچنین در صورتی که ذرات پودر تونر در هوا معلق شوند باعث حساسیت‌های تنفسی مثل آسم را در افراد بالا خواهد برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *