شارژ کردن کارتریج

تفاوتی نمی‌کند که مدل دستگاه پرینتر شما چه برند و قیمتی دارد یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که در تمامی پرینترها با آن مواجه هستید خطاها و مشکلات پس از شارژ کردن کارتریج است. در این مبحث قصد داریم درباره خطاها و مشکلات بعد از شارژ کردن کارتریج بپردازیم.

عدم شناسایی کارتریج بعد از شارژ

اغلب کاربران بعد از شارژ کردن یا تعویض کارتریج گلایه‌ای که دارند در مورد مشکلات کوچک و بزرگی است که در حین انجام کار اتفاق می‌افتد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که می‌تواند کاربر پرینتر را به چالش بکشاند، نشناختن کارتریج بعد از شارژ است. این چالش عدم شناسایی کارتریج در پرینتر است که می‌تواند مانع از چاپ شود.

عدم شناسایی کارتریج بعد از شارژ

نکته‌ی بسیار مهمی که هنگام شارژ کارتریج در اصفهان و انتخاب آن باید در نظر داشته باشید این است که کارتریج حتما باید مناسب با دستگاه پرینتر شما باشد در غیر این صورت برای شما مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

مسئله‌ی مهم دیگری که وجود دارد باید توجه داشته باشید که چه زمانی فریمور و درایور خود را به‌روزرسانی کرده‌اید؟
چنانچه به‌روزرسانی برای زمان‌های گذشته است بهتر است که هر چه سریع‌تر دست بکار شوید و برنامه را به‌روزرسانی کنید. خوب است در جریان باشید که عمده‌ترین مشکلات مربوط به پرینتر بعد از شارژ کارتریج است که مربوط به آپدیت نبودن نرم‌افزارهای مرتبط به پرینتر است. برای دریافت آخرین نسخه برنامه‌ها، می‌توانید به سایت‌های تولیدکنندگان پرینتر مراجعه کنید.

بعد از شارژ کارتریج پرینت کمرنگ است

از دیگر مشکلاتی که بعد از شارژ بهینه برای دستگاه کارتریج به وجود می‌آید و بیشتر کاربران پرینتر از آن گلایه دارند، کمرنگ گرفتن پرینت است این مشکل تنها مختص برند خاص نیست بلکه برای بیشتر مدل‌های دستگاه پرینتر رخ می‌دهد.

در نظر داشته باشید، کارتریج منبع تامین رنگ چاپگر است. به این معنا که جوهر یا پودری که پرینتر برای چاپ اسناد به آن نیاز دارد داخل این منبع قرار می‌گیرد. در صورتی که مقدار تونر یا جوهر ریخته شده داخل کارتریج، حد مجاز کمتر باشد و یا ماده مصرفی کیفیت لازم را نداشته باشد، با اسنادی کمرنگ و بی‌کیفیت مواجه خواهید شد. در برخی از مواقع نیز این مشکل، می‌تواند ناشی از نامرغوب و بی‌کیفیت بودن کاغذ باشد. اگر می‌خواهید کیفیت چاپ خود را بالا ببرید باید کاغذ مناسب با دستگاه خود را انتخاب کنید. با این وجود نکاتی در مورد انتخاب کارتریج مناسب برای دستگاه پرینتر وجود دارد که لازم است از آن مطلع باشید.

خطای دستگاه به دلیل خالی بودن کارتریج بعد از شارژ آن

خطای دستگاه به دلیل خالی بودن کارتریج بعد از شارژ آن

از دیگر مشکلاتی که بعد از اصفهان hp شارژ کارتریج با آن روبرو می‌شوید، خطای خالی بودن کارتریج است. هر کارتریجی از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است. مهم‌ترین بخش کارتریج که عامل اصلی ایجاد ارتباط با پرینتر است چیپست گفته می‌شود. در صورتی که بعد از شارژ کارتریج با خطای خالی روبرو شدید می‌توانید با فشار دادن دکمه ok به کار خود ادامه دهید.

چنانچه متوجه شدید که این خطا مانع از پرینت دستگاه شده است و آن را از کار انداخته است بایستی چیپست را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که باید بعد از هر مرتبه شارژ کردن درام و چیپست آن را نیز عوض کنید. این روند برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی انجام می‌شود، با توجه به اینکه برخی از کارشناسان مربوطه برای پایین آوردن هزینه‌های چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

کاهش کیفیت چاپ بعد از شارژ کارتریج

در صورتی که از مشتریان پرینتر باشید می‌دانید که دو مدل اصلی کارتریج در بازار موجود است کارتریج اصل و طرح در بازار دستگاه‌های اداری وجود دارد. کارتریج اصل از طریق شرکت‌های سازنده پرینتر ساخته می‌شوند که از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار می‌باشند. کارتریج طرح شکل و ساختار کارتریج اصلی را دارد، اما ساخته شرکت تولید‌کننده دستگاه پرینتر نیست. پس از اتمام کارتریج اصل و طرح از یکدیگر می‌شود، که بسته به تعداد دفعات شارژ آن است. با خرید کارتریج اصل شما می‌توانید آن را 15 تا 30 بار شارژ کنید. این مقدار در مورد کارتریج‌های طرح به 12 بار نیز می‌رسد.

پیام used black cartridge in use

یکی از پیام‌هایی که در حین فرایند پرینت همواره با آن روبرو می‌شوید پیام used black cartridge in use است. معمولا این پیغام را بعد از شارژ و یا تعویض کردن کارتریج و یا زمانی که مشکلی در کارایی پرینتر اتفاق می‌افتد مشاهده می‌کنید. البته بیشتر مواقع این پیام به منظور قدیمی بودن و یا عدم شناسایی کارتریج در دستگاه است.

دلیل جوهر پس دادن کارتریج

دلیل جوهر پس دادن کارتریج

بیشتر کاربران پرینترهای جوهری با این مسئله روبرو هستند که کارتریج جوهری امکان شارژ ندارد، اما این یک تصور کاملا اشتباهی است. کارتریج جوهری مانند کارتریج تونر امکان شارژ دارد، اما خوب است که برای جلوگیری از هر نوع مشکلی این مسئله را با یک متخصص حرفه‌ای مطرح کنید. کارشناسان شارژ کارتریج جوهری، از سرنگ برای تزریق جوهر به کارتریج استفاده می‌کنند. پس از تزریق جوهر متخصصان آن را داخل پرینتر قرار می‌دهند.

دلایل پودر ریزی کارتریج

از مشکلات متداولی که کاربران پرینترهای لیزری با آن مواجه هستند پودر ریزی کارتریج، افراد متخصص در این راستا، دلیل اصلی پودر ریزی کارتریج است که دارای دو مخزن به نام‌های اصلی و ضایعات است. در مخزن اصلی تونر نگهداری می‌شود که همزمان با خالی شدن آن مخزن ضایعات پر می‌شود. این روند به قدری دنبال می‌یابد که مخزن اصلی خالی اما مخزن ضایعات پر شده و شروع به پودر ریزی می‌کند. این رخ داد می‌تواند منجر به خراب شدن دستگاه و در نتیجه تعمیر پرینتر ختم شود، بنابراین خوب است که برای پیشگیری از چنین مشکلاتی شارژ کارتریج را به دست افراد مجرب و ماهر بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *