خرابی‌های رایج دستگاه پرینتر

گاهی اوقات خرابی‌های رایج دستگاه پرینتر باعث می‌شود پرینتر نتواند عملیات چاپ را به گونه درستی انجام دهد. گاهی اوقات دیده شده است که دستگاه پرینتر فرایند چاپ را انجام نمی‌دهد و یا این که میزان کیفیت چاپ که یکی از نکات مهم در این رابطه است از بین رفته است و سطح پایینی را به خود اختصاص داده است.
گاهی اوقات نیز پیغام‌های خطایی از دستگاه پرینتر به دست می‌آید. در هنگامی که مواردی به این شکل به وجود آمد ابتدا باید قبل از این که به تعمیرکاران حرفه‌ای مراکز تعمیرات پرینترهای اصفهان تماس بگبربد باید بتوانید مشکل را خودتان برطرف کنید.
برای خرابی‌های ایجاد شده در دستگاه پرینتر باید اطلاعاتی را در دست داشته باشید. گاهی اوقات به راحتی و بدون هیچ هزینه اضافی می‌توان تمامی مشکلات به وجود آمده را از بین برد بدون این که هزینه‌ای در زمان و بودجه برای این کار مطرح باشد.

دستگاه پرینتر

خرابی‌های رایج دستگاه پرینتر

یکی از خرابی‌های رایج دستگاه پرینتر میزان سر و صدایی است که ناگهان از دستگاه پرینتر ایجاد می‌شود و به دنبال آن نیز پیغام‌هایی نیز از طرف دستگاه وارد می‌شود و در نهایت نیز صدای بوقی است که از دستگاه شنیده می‌شود.
در برخورد با بروز این نوع از مشکلات ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید نسبت به تعمیر کردن و اتخاذ تصمیم درست در این مورد به خوبی عملکرد خود را انجام دهید.
بنابراین آرامش خود را حفظ کنید و این که نسبت به جدا کردن کاغذ از دستگاه پرینتر عجله نکنید.
بنابراین جدا کردن کاغذ از دستگاه پرینتر با آرامش بیشتر می‌توان فرایند کاری را ساده‌تر کند تا این که با عجله این کار را انجام داد.
بنابراین ابتدا دستگاه پرینتر خود را متوقف کنید و بعد از آن نسبت به انجام دادن مراحل بعدی کار اقدامات لازم را انجام دهید.

ابتدا کاغذ را که در دستگاه پرینتر گیر کرده است را به آرامی از دستگاه خارج سازید و بعد از آن مراقب باشید که به هد پرینتر آسیبی وارد نشود.
گاهی اوقات برای خارج سازی کاغذ از دستگاه پرینتر باید قسمت پشتی دستگاه پرینتر را باز کرد و کاغذ را از آن خارج ساخت.
بنابراین اگر کاغذ در این مرحله بیرون نیامد باید با صبر بیشتری را نسبت به این کار داشت.
بنابراین صبور بودن در این مرحله از کار بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت.
بنابراین برای پرینتر‌های لیزری و همین طور جوهر افشان این نکته باید در نظر گرفته شود که شرایط بیرون آوردن کاغذ به یک شکل می‌باشد؛ اما موردی که باید در پرینتر لیزری نسبت به این مورد اقدام کرد میزان خنک شدن دستگاه پرینتر لیزری می‌باشد.
بنابراین خنک شدن دستگاه پرینتر لیزری مدت زمانی را به خود اختصاص می‌دهد تا این فرایند را انجام دهد. بنابراین دقت لازم را در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به شکل درستی از این حالت استفاده شود.
البته در پرینتر لیزری امکان این که باید برای برداشتن کاغذ‌ها تونر را نیز از آن جدا کنید وجود دارد.
بنابراین قبل از انجام دادن هر کاری برای دستگاه پرینتر ابتدا باید نوع پرینتر را نیز در نظر داشت تا بتوان تمامی فرایند‌هایی را که برای آن انجام می‌شود را به شکل درستی در نظر داشت و از آن بهره‌مند شد.

دستگاه پرینتر

گرفتگی کاغذ برای دستگاه پرینتر

یکی از مشکلات دیگری که برای دستگاه پرینتر وجود دارد میزان گرفتگی کاغذ است که در این دستگاه ایجاد می‌شود.
بنابراین ورقه‌های کاغذ از سینی وارد دستگاه نمی‌شوند و این مورد باعث می‌شود که مانعی در برابر چاپ به دست آید.
در این مرحله باید نکاتی را در رابطه با قرار دادن کاغذ‌ها بر روی دستگاه را در نظر داشته باشید تا بتوانید به شکل درستی از این مرحله بهره ببرید.
نکاتی که در هنگام قرار دادن کاغذ امکان دارد برای دستگاه پرینتر حاصل شود شامل:

  • سینی یا ورق بیش از اندازه پر می‌شود
  • توقف خیلی سخت است
  • کاغذ نادرست قرار داده شده است

بنابراین نباید نگران بود و باید به دنبال راه حل‌های ساده گشت تا بتوان این مشکلات را به صورت خانگی حل کرد.
قبل از این که اقدامی را در این رابطه انجام دهید باید ابتدا دستگاه پرینتر را خاموش کنید.
بعد از این که دستگاه پرینتر خاموش شد باید کاغذی را که در دستگاه قرار داده شده است را بردارید.
هنگامی که کاغذ را از روی دستگاه بر می‌دارید باید دقت داشته باشید که با فشار زیاد این کار را انجام ندهید؛ زیرا امکان دارد که آسیب‌های احتمالی به دستگاه پرینتر وارد شود و این مسئله منجر به از بین رفتن دستگاه شود.
بنابراین بعد از این که کاغذ را برداشتید از چند برگه کاغذ دیگر استفاده کنید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کاغذ‌هایی که در دستگاه قرار داده شده است به شکل محکمی قرار داده شده‌اند یا این که میزان قرار گیری آن‌ها استحکام لازم را ندارد.
بنابراین کاغذ باید مقابل غلطک قرار داده شده باشد در نهایت نیز باید تنظیماتی را که برای دستگاه پرینتر وجود دارد را بررسی کنید و بعد از انجام دادن این مرحله دستگاه پرینتر را روشن سازید تا عملیات چاپر را شروع کنید.
اگر در فاصله زمانی که کار چاپ برای دستگاه پرینتر ایجاد می‌شود نویز‌هایی را از این دستگاه بشنوید؛ امکان این که دستگاه پرینتر با مشکل رو به رو شده است زیاد است البته مشکلی که در این مورد به وجود می‌آید از نقص مکانیکی می‌باشد که در داخل دستگاه مشاهده می‌شود.
بنابراین در بروز این نوع از مشکل باید آن را نسبت به انجام دادن یک متخصص در این زمینه اقدام کرد تا به شکل درستی آن را انجام دهد.
نوع کاغذ را در نظر داشته باشید

نوع کاغذی که عملیات چاپ بر روی آن صورت می‌گیرد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است در این مورد باید نسبت به نوع کاغذ و مدلی که برای پرینتر وجود دارد دقت کرد.
بنابراین نسبت به مرطوب بودن کاغذ نیز باید اطمینان حاصل کرد در این مورد همواره باید اتاق یا مکانی را که کاغذ در آن نگهداری می‌شود را بررسی کرد تا میزان رطوبت زیادی در آن وجود نداشته باشد.
بنابراین همواره دمای اتاق باید در نظر گرفته شود تا بتوان به شکل درستی از آن بهره‌مند شد. با این حال دما بیش از اندازه اتاق یا محل کار به دستگاه پرینتر آسیب زیادی را وارد می‌سازد که این نکته یکی از نکات ظریفی است که در مورد پرینتر‌ها وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *