شناسایی کارتریج اصل

پیش از خرید کارتریج دستگاه پرینتر لازم است، ابتدا اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرید تا بتوانید در شناسایی کارتریج اصل مهارت کسب کنید. با توجه به اینکه کارتریج‌ها یکی از قطعات اصلی دستگاه چاپگر هستند و به عنوان مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات لازم برای دستگاه پرینتر معرفی شده‌اند.
از آنجایی که این وسیله جزء مواد مصرفی چاپگرهای می‌باشد، اما بعد از مدت زمان مشخصی استفاده از آن‌ها به اتمام می‌رسد و کاربران باید آن را به مرکز شارژ کارتریج در اصفهان برده و کارتریج جدیدی جایگزین کنند. استفاده مکرر از کارتریج و زیاد شدن تقاضای کاربران برای خرید و فروش آن در بازار مسیر را برای ورود محصولات تقلبی باز کرده است؛ محصولات تقلبی به دلیل پایین بودن کیفیتشان نه تنها عملکرد خوبی ندارند بلکه امکان آسیب رساندن به پرینترها را نیز بالا می‌برند و موجب از بین رفتن هزینه‌ها می‌شود که برای خرید آن در نظر گرفته شده است.

مقایسه کارتریج‌های اصلی با کارتریج‌های تقلبی

کارتریج اصل یا اورجینال که از سوی کمپانی‌های معتبر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه پرینتر ساخته می‌شوند و تنها توسط فروشگاه‌های مجازی و نمایندگی‌های برند مورد نظر در بازار ارائه می‌شوند. کارتریج‌های اصلی نسبت به کارتریج‌های تقلبی قیمت بالاتری دارند همچنین کیفیت چاپ و کارایی آن نیز بسیار بالا و موثر است.
در واقع منظور از کارتریج‌های تقلبی یا چینی که از سوی شرکت‌های تولیدکننده دستگاه پرینتر ساخته نمی‌شوند و کیفیت چاپ بسیار پایینی دارند به همین علت قیمت چاپ این وسیله نیز به نسبت اورجینال آن بسیار پایین است که موجب ایجاد آسیب زدن و خرابی دستگاه پرینتر شما می‌گردد. با وجود گرفتگی نازل‌های دستگاه پرینتر و داغ کردن زیاد قطعات داخل چاپگر منجر به ایجاد مشکلاتی در هنگام استفاده از کارتریج تقلبی می‌باشد. استفاده نمودن از کارتریج تقلبی در برخی از موارد حتی ممکن است منجر به نابودی و از بین رفتن قطعات دستگاه پرینتر و ایجاد آسیب‌های غیرقابل‌جبران گردد که لازم است برای تعمیر حرفه‌ای‌ترین مرکز تعمیرات پرینترهای اصفهان را پیدا کنید.

مقایسه کارتریج‌های اصلی با کارتریج‌های تقلبیالبته قابل‌توجه است که کلیه کارتریج‌های تقلبی و غیر اورجینال بی‌کیفیت و بی‌استفاده نیستند بلکه درجه‌بندی‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها کیفیتی در حد کارتریج‌های اصلی را به کاربران می‌دهند که می‌توان در صورت ضرورت از آن‌ها استفاده کرد؛ اما به طور کلی از لحاظ کیفیت، سرعت و ظرفیت به پای کارتریج‌های اصلی نمی‌رسند.

روش‌های تشخیص کارتریج اصل از تقلبی

به صورت کلی شناسایی کارتریج اصل از تقلبی چندان ساده و راحت نیست. در صورتی که مشتریان آگاهی کافی در این موارد نداشته باشند در وهله اول متوجه اصل یا تقلبی بودن کارتریج نمی‌شوند. روش‌های شناسایی کارتریج اصل از تقلبی به شرح زیر می‌باشد:

  1. استفاده از نرم‌افزار شناسایی هویت
  2. ظرفیت و عملکرد کارتریج

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. استفاده از نرم‌افزار شناسایی هویت

یکی از مطمئن‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌های شناسایی کارتریج‌های اصل استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص هویت می‌باشد. شما با استفاده از نرم‌افزار QR code scanner توسط گوشی‌های هوشمند به سهولت می‌توانید این برنامه را دانلود کنید و از این طریق برچسب هولوگرام که بر روی جعبه کارتریج است را بررسی کنید و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
در نظر داشته باشید که هر برچسب تنها یک بار توسط این سایت قابل تشخیص است و در دفعات بعدی پیامی در مورد استفاده شدن کارتریج به کاربران می‌دهد. چنانچه که به هر دلیلی امکان استفاده از این نرم‌افزار را نداشتید شما می‌توانید به وسیله چک کردن شماره سریالی که بر روی جعبه کارتریج در سایت شرکت سازنده کارتریج از اصل بودن آن مطمئن شوید.

2. ظرفیت و عملکرد کارتریج

از دیگر روش‌های تشخیص و شناسایی کارتریج اصل از تقلبی میزان ظرفیت ون عملکرد کارتریج است که مسلماً کارتریج‌های تقلبی ظرفیت محدودی دارند و خیلی سریع به اتمام می‌رسند. در صورتی که شما از میزان ظرفیت فابریک دستگاه چاپگر خود اطلاع داشته باشید در هنگام خرید کارتریج اصل می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.
از لحاظ عملکردی کارتریج‌های اصل و تقلبی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند به نحوی که کارتریج تقلبی کارایی نامطلوب و کیفیت چاپ پایینی برخوردار است. شما می‌توانید از لحاظ کیفیت کارتریج‌های اصل آسوده‌خاطر باشید. لذا استفاده از کارتریج‌های اصل باعث استهلاک و آسیب رساندن به دستگاه پرینتر می‌شود. در برخی از موارد حتی پیش از تمام شدن کارتریج دستگاه چاپگر دچار آسیب و مشکل می‌شود. علائمی نظیر نشتی جوهر یا ایجاد خط و خش بر روی صفحات حاکی از تقلبی بودن کارتریج است.

مهم‌ترین نکات در هنگام خرید کارتریج

مهم‌ترین نکات در هنگام خرید کارتریج اصل که باید در نظر داشته باشید:

تاریخ انقضا کارتریج و تاریخ چاپ شده بر روی جعبه بایستی یکسان باشد. کارتریج‌های اورجینال زیر نظر شرکت‌های معتبر کانن و اچ پی بر روی جعبه و کارتریج تاریخ گارانتی را ثبت می‌کند باید دقت کنید که این دو تاریخ یکسان باشند. کلیه کارتریج‌های اصل شرکت سازنده دارای یک کد شناسایی است که بر روی جعبه بسته‌بندی آن نیز کد شناسایی حک شده است. در زمان خرید این باید به این دو کد توجه کنید تا در صورت مطابقت نداشتن این دو کد با یکدیگر از فابریک بودن کارتریج اطمینان حاصل کنید.
در زمان خرید کارتریج از جعبه‌هایی که دچار آسیب شده‌اند باید اجتناب کنید زیرا امکان تقلبی بودن آن‌ها وجود دارد. بایستی به این نکته توجه داشته باشید که کارتریج اصل همیشه در بسته‌بندی‌هایی که معیوب هستند و مقاومت لازم را ندارند بسته‌بندی نمی‌شوند.
نکته بسیار مهم دیگر که وجود دارد این است که بر روی جعبه‌ها توسط شرکت سازنده برچسب‌های امنیتی زده می‌شود تا در زمان بازرسی آن‌ها متوجه شوید با حرکت دادن جعبه یک تغییر رنگ در آن ایجاد شده است و نوشته‌ها در آن به شکل متحرک هستند؛ اما در برچسب‌های تقلبی خبری از تغییر رنگ و محرک بودن نوشته‌ها نیست و می‌توان به سهولت از روی جعبه بسته‌بندی کنده شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *