شارژ کارتریج یا خرید کارتریج

این سوال رایج زمانی که چاپ خوب و با کیفیت از چاپگر خود دریافت نکنید برایتان پیش می‌آید زیرا وقت آن رسیده که برای شارژ کارتریج یا خرید کارتریج کنید. البته این سوال غالبا در مورد کارتریج‌های لیزری پیش می‌آید. کارتریج‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • کارتریج‌های لیزری
  • کارتریج‌های جوهر افشان

کدام کارتریج‌ها را می‌توان شارژ کرد؟

شارژ کردن کارتریج‌های لیزری متداول‌تر است و کارتریج‌های جوهر افشان اکثرا تعویض می‌شوند. که در بین کارتریج‌های لیزری نیز تعداد دفعات شارژ در همه‌ی انواع آن‌ها یکسان نیست.

کارتریج لیزری

کارتریج‌های لیزری را چند بار می‌توان شارژ کرد؟

پاسخ قطعی برای این سوال نیست و تعداد دفعات شارژ کارتریج به کیفیت و جنس آن و همچنین اصل یا طرح بودن آن و حتی چگونگی نگهداری از آن، جنس کاغذ مصرفی، میزان استفاده و فشار بر روی دستگاه، دقت و مراقبت در هنگام شارژ بستگی دارد.
هرچند که باید در نظر داشته باشید بعضی از برندهای کارتریج از نظر راحت‌تر شارژ شدن و پس از چند بار شارژ قابل استفاده بودن معروف‌تر هستند و بعضی دیگر دقیقا برعکس.

شارژ کردن کارتریج چه تأثیری روی کیفیت چاپ دارد؟

هنگامی که تعداد دفعات شارژ بالا برود ممکن است کیفیت اولیه از دستگاه حاصل نشود و این هشداری برای تعویض کارتریج است اما در نظر داشته باشید گاهی پایین آمدن کیفیت چاپ فقط به دلیل تمام شدن تونر و نیاز به شارژ نیست و شما باید علاوه بر شارژ، قطعاتی که در اثر استفاده  طولانی و شارژ شدن‌های مجدد کارایی اولیه خود را ندارند تعویض کنید و اگر مشکل در کیفیت چاپ برطرف نشد سپس تصمیم خود برای خرید کارتریج جدید نهایی کنید.

کارتریج12a

با اتمام تونر باید کارتریج جدید تهیه شود؟

با پر کردن کارتریج‌های چاپگر خود در هزینه خود صرفه جویی کنید. اگرچه پر کردن بیشتر کارتریج‌ها معمولاً توسط تولیدکنندگان چاپگر توصیه نمی‌شود، در عوض، آن‌ها توصیه می‌کنند که کارتریج‌های جدید را مستقیماً از آن‌ها خریداری کنید.

اکثر شرکت‌های چاپگر توصیه می‌کنند که جوهر یا پودر چاپگر خود را دوباره پر نکنید. تولیدکنندگان پرینتر معمولاً به مشتریان در مورد نحوه پر کردن کارتریج تونر راهنمایی نمی‌کنند یا حتی آن‌ها را تشویق نمی‌کنند. پر کردن مجدد کارتریج‌های خود ممکن است توانایی شما را برای دریافت پشتیبانی فنی از سازنده چاپگر از بین ببرد، بنابراین با مسئولیت خود پر کنید.

اما اگر با هزینه اینکار مشکل ندارید به راحتی می‌توانید کارتریج نو را از مراکز معتبر شارژ کارتریج در اصفهان تهیه کنید و هیچ اجبار و الزامی در شارژ آن وجود ندارد، دقیقا مانند خیلی از دارندگان پرینتر.

هزینه شارژ کارتریج

کارتریج نو چند برگ چاپ می‌زند؟

کارتریج‌های نو نسبت به کارتریج‌هایی که شارژ می‌شوند تعداد برگ کمتری چاپ می‌کنند زیرا مخزن آن‌ها پر نیست و تقریبا به اندازه نصف مخزن در آن تونر موجود است.

برای شارژ کارتریج چقدر باید هزینه کنیم؟

مطمئنا نسبت به خرید کارتریج جدید هزینه خیلی کمتری متحمل می‌شوید اما هزینه دقیق این کار به مدل کارتریج شما، کیفیت پودر استفاده شده و میزان پودری که برای شارژ کارتریج استفاده می‌شود بستگی دارد.

چرا هزینه شارژ همیشه یکسان نیست؟

اگر برای شارژ کارتریج خود چند ماه یکبار مراجعه می‌کنید و از افزایش قیمت‌ها نسبت به شارژ قبلی ناراضی هستید در ابتدا باید نوسانات بازار را در تغییر این قیمت‌ها دخیل بدانید و دیگر دلیل این اتفاق استفاده از پودر‌های مختلف برای شارژ است اما اگر مدل وبرند کارتریج شما نیز نسبت به دفعات قبل متفاوت است، این اختلاف قیمت‌ها امری طبیعی است.

تونر کارتریج

دلیل بی کیفیت بودن چاپ بعد از شارژ شدن کارتریج

ممکن است خطاها و مشکلات پس از شارژ کردن کارتریج به وجود آید، دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد که به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

1. پودر یا تونر بی‌کیفیت و ارزان قیمت که به وفور در بازار موجود است و بسیاری از تعمیرکاران به دلیل جلب مشتری با قیمت پایین یا حتی به دلیل سود بیشتر از آن استفاده می‌کنند که در دفعات اول و دوم هم موفق به سود آوری می‌شوند اما قطعا هیچکس این کمبود کیفیت چاپ را برای دفعات بعدی شارژ خود نمی‌خواهد.

2. به اتمام رسیدن عمر کارتریج

3. فقط شارژ به تنهایی و تعویض نکردن قطعات از کار افتاده در کارتریج که این موردنیاز به توضیح دارد.

در کارتریج تعدادی قطعه وجود دارد که هرکدام وظیفه خاصی را انجام می‌دهند و به مرور زمان و استفاده زیاد از کار می‌افتند و نیاز به تعویض دارند اما تصور غلط برخی دارندگان پرینتر این است که کارتریج آن‌ها فقط با شارژ شدن پودر، مجددا کارایی قبل را خواهد داشت و یا توقعشان از کارتریج‌ها، مخصوصا کارتریجی که تازگی برای پرینتر خود تهیه کرده‌اند این است که بدون نیاز به تعویض قطعه کار کند
. در این مورد پیشنهاد ما این است که تعمیرکار پرینتر خود اعتماد کنید و اجازه دهید خدمات لازم را برای کارتریج شما اعمال کند.

مخزن تونر

از کجا کارتریج بخرم؟

فروشگاه‌های نزدیک خود که خدمات و فروش ماشین‌های اداری انجام می‌دهند را با سرچ ساده در گوگل یا پرس و جو کردن از آشنایانی که  قبلا از خدمات پس از فروش و گارانتی این مدل فروشگاه‌ها اطمینان حاصل کرده‌اند را پیدا کنید اما قبل از خرید، معتبر بودن فروشگاه موردنظر را تأیید کنید چون شما با مشورت گرفتن و توصیه‌ها این فروشگاه تصمیم به خرید می‌گیرید پس چه بهتر که از راهنمایی‌های درست و منصفانه بهره‌مند شوید.

ماشین‌های اداری که به تعمیر پرینتر می‌پردازند می‌توانند کارتریج‌های شما را شارژ کنند و علاوه بر آن قطعاتی که نیاز به تعویض دارند را جایگزین می‌کنند و در نهایت کارتریجی با چاپ با کیفیت به شما تحویل می‌دهند.

اگر در اصفهان ساکن هستید می‌توانید کارتریج‌های خود را برای شارژ به همکاران ما در نمایندگی فروش و خدمات ماشین‌های اداری دل‌آرا بسپارید و یک کارتریج با چاپ با کیفیت را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید و مطمئن باشید که تمام ایرادات و مشکلات کارتریج شما برطرف شده است. حتی می‌توانید برای دریافت مشاوره در مورد خرید یا تعویض کارتریج و پرینتر خود از همکاران ما در نمایندگی خرید و فروش ماشین‌های اداری دل‌آرا مشاوره رایگان بگیرید.

آدرس ما: اصفهان، بلوار کشاورز، حدفاصل سه راه سیمین و پل مفتح، نبش کوچه ۱۱۹

تلفن: ۰۹۱۳۳۰۳۲۷۴۷ و ۰۹۱۳۷۰۳۲۷۴۷

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *