کاربرد پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی، ساخت یک شی سه بعدی از یک مدل دیجیتال است. یک فایل به یک چاپگر سه بعدی ارسال می‌شود که محصول را لایه به لایه می‌سازد تا زمانی که به طور کامل چاپ شود.

کاربرد پرینتر سه بعدی

شکی نیست که پرینت سه بعدی در نهایت به روش‌های بی‌شماری مورد استفاده قرار می‌گیرد از گذشته تا کنون، پرینترهای سه بعدی برای همه چیز، از هنرسازی گرفته تا تحقیقات علمی، مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما همچنان در حال افزایش محبوبیت هستند.

در گذشته تکنیک‌های پرینت سه بعدی فقط برای تولید نمونه‌های اولیه کاربردی یا زیبایی مناسب تلقی می‌شد و اصطلاح مناسب‌تر برای آن در آن زمان نمونه‌سازی سریع بود.

در سال‌های اخیر، دقت مواد چاپ سه بعدی به حدی افزایش یافته است که برخی از فرآیندهای چاپ سه بعدی به عنوان یک فناوری تولید صنعتی قابل اجرا در نظر گرفته می‌شوند.

کابرد پرینتر 3 بعدی

یکی از مزایای کلیدی پرینت سه بعدی، توانایی تولید شکل‌های هندسی بسیار پیچیده است که در غیر این صورت ساختن با دست غیرممکن بود، از جمله قطعات توخالی با اشکال هندسی پیچیده پرینترهای سه بعدی کاربردهای عملی زیادی دارند، مانند آزمایش محصولات جدید و تعمیرات روی ماشین‌آلات.

آن‌ها همچنین یک موهبت برای متخصصان پزشکی هستند که می‌توانند پروتزهای سفارشی و مدل‌های آموزشی بهتری برای جراحان ایجاد کنند. علاوه بر نجات جان، آن‌ها همچنین با اجازه دادن به طراحان برای آزمایش چیزهایی مانند زیره کفش و کلاه ایمنی آیرودینامیکی قبل از سرمایه‌گذاری بزرگ، در هزینه نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

چاپ سه بعدی

هیاهوی پرینت سه بعدی باعث شده است که آن را محصولی معجزه آسا به نظر بیاورد که انقلابی در تولید ایجاد کرده و زندگی ما را همانطور که می‌شناسیم تغییر خواهد داد. طراحان از چاپگرهای سه بعدی برای ایجاد سریع مدل‌ها و نمونه‌های اولیه محصول استفاده می‌کنند، اما به طور فزاینده‌ای از آن‌ها برای ساخت محصولات نهایی نیز استفاده می‌شود.

از جمله اقلام ساخته شده با چاپگرهای سه بعدی می‌توان به طرح‌های کفش، مبلمان، ریخته‌گری موم برای ساخت جواهرات، ابزار، سه پایه، اقلام هدیه و جدید و اسباب بازی‌ها اشاره کرد.

پرینتر سه بعدی

ماده اولیه در پرینتر سه بعدی

ساخت لایه به لایه مدل‌های فیزیکی سه‌بعدی یک مفهوم مدرن است به‌ویژه در مدل‌سازی میزان  لایه مواد سه بعدی و نرخ رسوب که توسط اپراتور چاپگر تنظیم شده کنترل می‌شود و در یک فایل کامپیوتری ذخیره می‌شود.
به عنوان مثال، ضخامت مواد در مورد نحوه چاپ طرح آن مهم است، اما ممکن است بر نحوه عملکرد محصول نیز تأثیر بگذارد.

اگر یک ماده بیش از حد نازک باشد، ممکن است در هنگام دست زدن به راحتی بشکند یا بشکند.
هنگامی که یک شی را طراحی کردید و مواد مناسب را انتخاب کردید، فرآیند چاپ دیگر به سادگی کلیک کردن روی یک دکمه نیست. همچنین حجم ساخت یا اندازه شیئی که می‌توان در یک جلسه چاپ ایجاد کرد نیز وجود دارد.

مدل‌سازی‌ای که از یک ماده ترموپلاستیک استفاده می‌کنند، رایج‌ترین فرآیند چاپ سه‌بعدی است که در سه سال اخیر استفاده می‌شود. پرینتر سه بعدی نه تنها پلیمرهای مختلف بلکه فلزات و سرامیک‌ها را نیز می‌تواند چاپ کند، این قابلیت، چاپ سه بعدی را به گزینه‌ای همه کاره برای تولید تبدیل کرده است.

ماده اولیه چاپ سه بعدی

نرم افزار‌های مرتبط با پرینتر سه بعدی

نرم‌افزار‌های زیادی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه بعدی را ایجاد و دستکاری کنند. این به طراحان توانایی ایجاد چیزهایی را می‌دهد که قبلاً هرگز در یک محیط مجازی وجود نداشته است، از اشکال ساده گرفته تا ساختارهای پیچیده.

برنامه‌هایی وجود دارد که کاربران را قادر می‌سازد تا طرح‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند تا افراد بیشتری بتوانند در طراحی اولیه شرکت کنند یا حتی در طراحی اولیه بهبود ببخشند.

برای یک طراح باتجربه که به دنبال انجام کارهای پیچیده‌تر است، این برنامه‌ها احتمالا بسیار اساسی باشند. هنگامی که سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم، مهارت‌های مدل‌سازی و درک نحوه عملکرد این فناوری را داشته باشید، چاپ سه بعدی آسان‌تر می‌شود.

نرم افزار پرینت سه بعدی

تسلط به مهارت‌های خلاقیت، ریاضی و طراحی به کمک کامپیوتر نیاز دارد. فرآیند ساخت اجسام جامد سه بعدی از روی یک فایل دیجیتال است. هر شرکتی روش‌های خود را برای تعامل با برنامه‌های چاپ سه بعدی دارد و طراحی‌ها از یک برنامه به برنامه دیگر متفاوت است.

حتی برای اشیاء ساده‌تر، طراحی به زمان نیاز دارد، زیرا هیچ استاندارد مشترکی در هنگام استفاده از نرم‌افزار‌های چاپ سه بعدی جود ندارد. اگرچه این فناوری بیش از 30 سال است که وجود دارد، اما اخیراً محبوبیت پیدا کرده است.

پرینت سه بعدی به خصوص برای مبتدیان بسیار سخت است. پرینت سه بعدی پیچیده است زیرا تلاش می‌کند فرآیندهای ایجاد و مونتاژ یک شی فیزیکی را از ابتدا تا انتها ترکیب کند. مواد مختلف دارای خواص متفاوتی هستند که باید قبل از طراحی یک محصول مورد توجه قرار گیرند.

قوانین چاپ سه بعدی

قوانین موجود راجب چاپ سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی تقریباً برای ساختن هر چیزی، از جواهرات و سلاح گرم گرفته تا تجهیزات پزشکی، استفاده شده است. آن‌ها حتی می‌توانند مواد غذایی مانند شکلات و مارشمالو را چاپ کنند.

همانطور که گفته شد، هنوز محدودیت‌های قانونی در مورد آنچه که می‌توان با این فناوری‌ها چاپ کرد وجود دارد. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید برخی از انواع سلاح ها، وسایل انفجاری، یا مواد یا اشیاء ثبت شده را چاپ کنید.

انجام این کار می‌تواند شما را با مجریان قانون دچار مشکل کند!

زمان لازم برای پرینت

چاپ سه بعدی چقدر زمان می‌برد

قبل از قرار دادن آن در لیست علاقه مندی‌ها باید محدودیت‌های خاصی را در نظر بگیرید:

کارها بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید طول می‌کشد. در حالی که یک فایل ممکن است بر روی صفحه نمایش ساده به نظر برسد، برای چاپ به لایه‌های نازک «برش» زمان می‌برد.

در نتیجه، اشیایی که فقط 30 دقیقه طول می‌کشد تا در چاپگر‌های دیگر چاپ شوند، گاهی اوقات با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌تر، ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها طول بکشد.

قیمت پرینت سه بعدی

هزینه مواد اولیه در پرینت سه بعدی

مواد گران‌تر از آنچه به نظر می‌رسد هستند. انواع مختلفی از پلاستیک‌ها برای خرید موجود است که هر کدام خواص منحصر به فردی دارند. اگر یک چاپگر با برند برتر ندارید، این پلاستیک‌ها می‌توانند بسیار گران باشند.

برخی از چاپگرها می‌توانند مواردی را به بزرگی توپ بسکتبال چاپ کنند، اما بیشتر آن‌ها برای راحتی کار بسیار کوچکتر هستند. همیشه نمی‌توان یک شی را اسکن کرد و سپس آن را کاملاً کوچک‌تر چاپ کرد. هنوز ناشناخته‌های زیادی در مورد پرینت سه بعدی وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *