نکات انتخاب پرینتر

اگر به دنبال یک دستگاه چاپگر خوب می‌باشد؛ اما نمی‌دانید که چه دستگاهی را انتخاب کنید اصلاً نگران نباشید ما در این گفتار قصد داریم تمامی نکات انتخاب پرینتر را مطرح کنیم پس این مطلب را از دست ندهید.
در بازار نمونه‌های مختلفی از دستگاه‌های پرینتر وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از پرینترها شکل و اندازه‌ی بسیار کوچکی دارند که برای مسافرت بسیار مناسب هستند. برخی دیگر سایز بزرگ‌تری دارند که بیشتر برای شرکت‌ها و سازمان‌ها مناسب است. برخی دیگر برای عکاسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر ویژگی‌های دستگاه پرینتر مانند وضوح و سرعت دستگاه می‌تواند گمراه‌ کننده باشد. قانون شل؛ چاپگرهای جوهر افشان مثل HP Photosmart 7510 و Canon Pixma MG3220 برای رنگ‌های هیجان‌انگیز و عکس‌های برای ماندگاری بیشتر الزامی است. چنانچه که دستگاه پرینتر لیزری Imageclass و مشابه Canon

برای تولید اسناد متنی سریع مناسب هستند. در ابتدای امر باید تصمیم بگیرید که کدام یک از نمایه‌های زیر با نوع کاربری شما همخوانی دارند. برای داشتن یک لیست کامل و جامع باید حتماً لیست 5 تا از بهترین چاپگرها را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام یک از پرینترها برای شما مناسب می‌باشند.

نکات انتخاب پرینتر

نکات انتخاب پرینتر عبارت است از:

  1. کاربری خانگی
  2. دانشجویی
  3. عکاسی دیجیتال
  4. تجارت کوچک
  5. شرکت‌های بزرگ

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاربر خانگی

کاربر خانگی درخواست‌های زیادی از پرینتر دارد. این دستگاه چاپگر می‌بایستی همه چیز را از گزارش کتاب گرفته تا خبرنامه و عکس فوری را بدون صرف بودجه رسیدگی کند؛ بنابراین بهترین انتخاب یک چاپگر همه کاره و مقرون‌ب ه‌ صرفه است مثل چاپگر جوهرافشان رنگی در دفتر کوچک یا دفتر کار خانگی مناسب است.
این پرینتر تمامی ویژگی‌های صفحات لمسی تعاملی، اتصال وب، چاپ ابری و سایر ویژگی‌های دیگر را یکجا دارد.

پرینتر خانگی

2. دانشجویی

دانشجویان برای اینکه بتوانند صفحه به صفحه متن خود را به صورت دو برابر تغییر دهند و یک چاپگر لیزری شخصی تک رنگ داشته باشند بهتر است چاپگر لیزری را انتخاب کنند. در صورتی که تونر صفحات بیشتری را در هر واحد نسبت به کارتریج‌های جوهری پُر می‌کند، تولید می‌کند؛ با این کار می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. چاپگر جوهرافشان چندمنظوره برای افرادی که برق بیشتری مصرف می‌کنند و بر روی دستگاه گزینه‌های اضافی کپی، نمابر و اسکن وجود دارد. این گزینه‌ها علاوه بر انعطاف‌پذیری برای چاپ‌های رنگی بسیار ضروری هستند.

3. عکاس دیجیتال

چاپگر جوهرافشان می‌تواند عکس‌ها را به صورت رنگی چاپ کند، در صورتی که نتیجه‌ای که می‌خواهید به فونینگ حرفه‌ای نزدیک‌تر شود نیاز به چاپگری دارید که برای تولید دامنه دینامیکی یک عکس سنتی طراحی‌شده باشد. اگر دستگاه پرینتر را از وسایل ضروری اتاق تاریک دیجیتال خود می‌دانید باید به گستره و مشخصات مجموعه جوهر، ابزارهای مدیریت رنگ همچنین گزینه‌های مسیر کاغذ توجه کنید.

در صورتی که تمایل دارید که تنها یک چاپگر خریداری کنید بهترین انتخاب پرینتر جوهرافشان است؛ زیرا می‌توانید به راحتی کارهای چاپی معمول خود را به راحتی انجام دهید. برخی از آن‌ها از فناوری‌های انتقال رنگ حرارتی استفاده می‌کنند که در آن‌ها گرما شکل ظاهری جوهرهای جامد را تغییر می‌دهد تا هنگامی که رنگ بر روی کاغذ کاور شده مخصوص تزریق شود رنگ به شکل جامد در بیاید. چاپگرهای فوری مستقیماً توسط دوربین‌های دیجیتال سازگار چاپ می‌شوند.

پرنیتر عکاس دیجیتالی

در صورتی که شما به صورت حرفه‌ای کار عکاسی دیجیتال را انجام می‌دهید بهترین گزینه برای شما خرید یک دستگاه چاپگر چند منظوره است. سازندگان پرینترهای چند منظوره در حال کار کردن بر روی بهبود خروجی عکس و تکنولوژی اسکن هستند که بیشتر آن‌ها کارتریج‌های جوهر زیادی را ارائه می‌کنند که در مدت طولانی مقرون‌به‌صرفه است.

بیشتر پرینترها مخصوص چاپ تصاویر هستند که برای ویرایش دارای اسلات‌های کارت حافظه و صفحات پیش نمایش می‌باشند. در ضمن نیز گزینه اتصال به اینترنت و آیتم‌های بیشتری در این پرینترها از مزیت‌های آن‌ها محسوب می‌شوند که می‌توانند چاپ را به صورت پیش نمایش و ویرایش نور انجام دهند.

4. تجارت کوچک

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از تمامی مدل‌های چاپگر از چندمنظوره گرفته یا پرینترهای لیزری یا جوهرافشان که شامل دستگاه فکس، دستگاه کپی و اسکنر همراه با چاپ هستند.

با توجه به ویژگی‌های اضافی که انتخاب می‌کنید مثل تغذیه‌کننده اسناد خودکار، تکمیل خودکار و بی‌سیم این مدل چاپگر قیمت بالاتری دارد.

پرینتر برای شرکت های بزرگ

5. شرکت‌های بزرگ

پرینترهای چند منظوره بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ هستند. این نوع پرینترها دارای پردازنده‌های سریع هستند که حافظه زیادی دارند. همچنین سرعت چاپ آن‌ها به بیش از 35 صفحه در دقیقه می‌رسد.

از ویژگی‌های چاپگرهای چند منظوره می‌توان به اتصال شبکه، ورودی کاغذ در حجم بالا و کارتریج تونر با ظرفیت بالا اشاره کرد.

پرینترهای لیزری

یکی از ارزان‌ترین چاپگرها، پرینترهای لیزری هستند که بسیار پرکاربرد هستند.
این دستگاه مانند دستگاه کپی از یک درام عکاسی برای جذب جوهر استفاده می‌کند که آن را به کاغذ منتقل می‌کند. پرینترهای لیزری به صورت تک رنگ سیاه و سفید هستند؛ به همین دلیل بیشترین کاربرد را برای چاپ متن و گرافیک‌های ساده دارند. پرینترهای لیزری دارای قابلیت اتصال شبکه‌ای و وایرلس می‌باشند. این نوع پرینترها بیشتر مناسب افرادی است کار چاپ عکس زیاد انجام می‌دهند.

پرینترهای جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان از طریق یک جریان دقیق و کنترل شده از قطرات کوچک جوهر و با کمک چند کارتریج می‌توانند از کاغذهای مختلف برای چاپ استفاده کنند. برای شارژ کارتریج پرینترهای جوهرافشان از خدمات مرکز شارژ کارتریج در اصفهان استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *