گزارش گرفتن تونر در کارتریج

در صورتی که از دستگاه پرینتر خود زیاد استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که به صورت منظم کارتریج پرینتر خود را چک کنید. از قابلیت‌های دستگاه پرینتر اچ پی، گزارش گرفتن تونر در کارتریج است که ما قصد داریم در این گفتار بیشتر در مورد آن بپردازیم.
یکی از اساسی‌ترین مواردی که باید در زمان استفاده از پرینتر اچ پی بدانید، شارژ بهینه برای دستگاه کارتریج است. به این خاطر که با داشتن میزان کارتریج، قسمتی عظیمی از نگهداری دستگاه چاپ محسوب می‌شود، زیرا برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا میزان جوهر و پودر کارتریج را بدایند و مطمئن شوید که دستگاه‌های شما در زمان‌های حساس در حین کار متوقف نمی‌شوند. در صورتی که به دنبال نشانه‌های تمام شدن کارتریج در دستگاه پرینتر اچ پی هستید به نکات فنی توجه داشته باشید.

روش‌های تشخیص تمام شدن کارتریج

کلیه دستگاه‌های پرینتر با استفاده از درایو و چیپست، میزان تونر یا جوهر باقی‌مانده داخل کارتریج را اندازه‌گیری می‌کنند؛ به همین دلیل است که میزان این ماده از اندازه‌ی مشخص کمتر می‌شود، خطاهایی روی صفحه نمایش دستگاه و یا چراغ چشمک زدن نشان داده می‌شوند.
در ضمن باید نکته‌ی قابل توجهی را در این خصوص بدانید، آن هم این است که بیشتر مدل‌های پرینتر، نیازی نیست که با دیدن خطا رو به اتمام بودن کارتریج سریعاً برای تعویض و یا شارژ کارتریج لیزری در اصفهان اقدام کنید.

روش‌های تشخیص تمام شدن کارتریج

بیشتر افراد سوالی که دارند این است که از کجا باید متوجه تمام شدن شارژ کارتریج شوند؟
در پاسخ به این سوال باید بگویم که یکی از نشانه‌های مشخص رو به تمام شدن کارتریج، کیفیت چاپ کاهش می‌یابد. پایین بودن کیفیت چاپ به این معنا است که باعث افتادن خطوط سفید رنگی و یا نصفه و نیمه چاپ شدن سند به شما اطلاع می‌دهد که شارژ کارتریج تمام شده است. سپس با توجه به تمامی این نشانه‌ها، چنانچه که از گزارش‌گیری مقدار کارتریج مطلع نیستید، به سهولت می‌توانید برای تعویض و یا شارژ کارتریج خود اقدام کنید. در صورتی که دستگاه پرینتر اچ پی شما مقدار جوهر و پودر کارتریج را نمایش نمی‌دهد و این امکان را ندارد، تنها کافی است که دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید تا به آن دست یابید.
پرینتر را روشن کنید و اتصالات به سیستم کامپیوتر را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید دستگاه پرینتر به سیستم عامل متصل است.
بر روی منوی start کلیک کنید سپس گزینه‌ی control panel را انتخاب کنید. بعد از آن بر روی گزینه‌ی print settings کلیک کنید و از آنجا به قسمت prinrer toolbox بروید. در مرحله‌ی بعدی بر وی گزینه‌ی preferences کلیک کنید و از آن بخش service this device را انتخاب کنید.
با انتخاب گزینه‌ی فوق پنجره‌ای باز می‌شود که شما می‌توانید از میزان جوهر کارتریج خود را مطلع شوید سپس بر روی گزینه‌ی estimared lnk levels کلیک کنید.
در پایان شما می‌توانید به صورت دقیق و کامل از میزان تونر یا جوهر باقیمانده داخل کارتریج را مطلع شوید. همچنین به راحتی با نحوه گزارش گرفتن از میزان تونر در کارتریج‌های لیزری آشنا شوید. از طریق این روش می‌توانید از مقدار جوهر در کارتریج‌های رنگی هم آگاه شوید. در صورتی که به هر علتی با این شیوه از میزان جوهر در کارتریج اطلاع پیدا نکردید. از کجابفهمیم کارتریج تمام شده است

خوب است مراحلی که در ادامه مطرح شده است را انجام دهید:

  • نخست گزینه‌ی استارت را انتخاب کنید در قسمت جستجو Devices and printers را تایپ کنید. سپس از یافتن این گزینه روی آن کلیک کنید.
  • تمامی اتصالات را به طور صحیح بررسی کنید. سپس دستگاه پرینتر خود را در کامپیوتر پیدا کنید.
  • با مشاهده دستگاه چاپگر در سیستم عامل، بر روی آن کلیک کنید تا سطح جوهر را ببینید. چنانچه که به قسمت انتهایی پنجره نگاه کنید می‌توانید به راحتی سطح جوهر را مشاهده کنید. در صورتی که بر روی نماد پرینتر دو بار کلیک کنید، جزییات بیشتری در مورد دستگاه پرینتر متوجه خواهید شد.
  • هنوز موفق نشده‌اید که از میزان جوهر و پودر در کارتریج اطلاع یابید و تصور می‌کنید که امکان دارد که دستگاه پرینتر شما دچار مشکل شود، کافی است به سایت دل آرا مراجعه کنید و از مشاوران متخصص در این راستا کمک بگیرید و در صورت نیاز به تعمیر دستگاه به منزل یا محل کار شما نیروهای متخصص اعزام گردد.

روش گزارش‌گیری از میزان کارتریج

روش گزارش‌گیری از میزان کارتریج پرینتر اپسون

برای گزارش‌گیری از میزان کارتریج پرینتر اپسون بر روی منوی استارت کلیک کنید، سپس وارد کنترل پنل شوید لیستی برای شما باز می‌شود گزینه‌ی hardware and sound را انتخاب کنید. سپس بر روی منوی devices and printers کلیک کنید تا لیستی از دستگاه‌های پرینتری که به سیستم شما متصل است را مشاهده کنید. سپس از روی این لیست نام دستگاه پرینتر خود را جستجو کنید، سپس بر روی آن کلیک راست کنید تا گزینه‌ی به نام printing preferenance را مشاهده کنید با کلیک بر روی این گزینه پنجره‌ای مربوط به تنظیمات دستگاه چاپگر باز می‌شود در این پنجره عبارت maintenance را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اولین گزینه‌ای که می‌بینید epson status monitor یا وضعیت مانیتور است.
این گزینه به شما اطلاعاتی درباره وضعیت و باقیمانده تونر یا جوهر را می‌دهد که در تمامی پرینترهای اپسون وجود دارد. با کلیک کردن بر روی این گزینه، می‌توانید از میزان کارتریج باقیمانده که مانند اشکال گرافیکی به شما نمایش داده می‌شود. در نظر داشته باشید که اگر کارتریج خشک شده باشد یا به شکل اشتباهی داخل دستگاه پرینتر شما جا رفته باشد، دیگر امکان اندازه‌گیری مقدار کارتریج وجود نخواهد داشت.

نحوه گزارش‌گیری از میزان کارتریج در پرینتر dell

در این نوع دستگاه پرینتر که با استفاده از گزینه‌ی کنترل پنل سیستم رایانه خود، از مقدار کارتریج در چاپگر دل مطلع می‌شوید. پس از وارد شدن به کنترل پنل گزینه‌ی hardware and sound را انتخاب کنید، سپس بر روی منوی devices and printers بروید. بر روی نام پرینتر مورد نظر خود کلیک راست کنید ی باز خواهد شد از میان آن گزینه‌ی printer option را انتخاب کنید، سپس گزینه‌ی services را جستجو کنید تا به آسانی از مقدار جوهر یا تونر پرینتر مطلع شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *