انواع مختلف کارتریج

هنگامی که قصد خرید برای دستگاه‌های چاپی مانند پرینتر وجود دارد باید نسبت به ساخت و همین طور عملکرد‌هایی که برای آن وجود دارد دقت زیادی را به خرج داد.
بنابراین نباید اطلاعاتی را که برای دستگاه پرینتر به آن‌ها نیاز می‌شود را به صورت کلی به دست آورد بلکه جزئیاتی که برای دستگاه وجود دارد نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهند بود. جزئیات می‌توانند در میزان عملکرد دستگاه پرینتر به شکل مطلوبی عمل کنند و سیستم را روند کاری در مسیر مطلوبی قرار دهند.

آشنایی با کارتریج استارتر

بسیاری از سازمان‌ها استفاده از پرینتر را به عنوان یک نیاز می‌دانند بنابراین بدون استثناء آن را خریداری می‌نمایند. هنگامی که پرینتر خریداری می‌شود در داخل دستگاه یک کارتریج دستگاه پرینتر آکبند قرار داده شده است.
شاید جالب باشد که بدانید کارتریجی که در دستگاه قرار داده شده است اصلی‌ترین نوع کارتریج است. بنابراین این کارتریج در اصل همان کارتریج استارتر است که از اورجینال‌ترین وسایل و تجهیزات برای دستگاه پرینتر خواهد بود.
یکی از تفاوت‌هایی که برای دستگاه کارتریج استارتر وجود دارد میزان پودری است که در آن قرار دارد. پودر موجود در دستگاه استارتر چهل درصد است. البته باید این نکته را در نظر داشت که ظرفیت و حجمی که برای دستگاه کارتریج وجود دارد بیشتر از این مقدار خواهد بود با این حال استارتر به صورت غافلگیر کننده‌ای در هنگامی که پرینتر خریداری می‌شود قرار دارد.
به همین خاطر به صورت اشانتیون بر روی دستگاه خریداری شده قرار داده شده است. کارتریج استارتر نیز زمانی که مورد استفاده قرار داده می‌شود امکان دارد که تمام شود در اصل بعد از اتمام آن اگر برای اولین بار قصد شارژ آن وجود داشته باشد به میزان صد در صد شارژ خواهد شد. برای شارژ دستگاه پرینتر معتبرترین مرکز شارژ کارتریج در اصفهان را انتخاب کنید.

 کارتریج

کاربرد کارتریج در پرینتر جوهر افشان

هنگامی که از دستگاه پرینتر استفاده می‌شود یا قرار است که خریداری شود ابتدا باید نکاتی را در رابطه با دستگاه پرینتر در نظر داشت.
دستگاه پرینتر در نوع خود ساخت‌های متفاوتی دارد که البته بیشترین میزان توجه در دستگاه‌های پرینتر به کارتریجی است که در دستگاه قرار دارد زیرا اصل کار با کمک این وسیله انجام می‌شود. به همین خاطر ابتدا در رابطه با کارتریجی که در دستگاه پرینتر جوهر افشان قرار دارد توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.
ابتدا در دستگاه پرینتر جوهر افشان و در قسمت کارتریج ماده‌ای قرار دارد که این ماده به شکل جامد نخواهد بود و در اصل به صورت مایع در درون کارتریج قرار دارد. این مایع جنس‌های متفاوتی را به خود دارد که با توجه به جنس مورد نظر می‌توان آن را به دو دسته تقسیم بندی کرد که شامل:

  • دای
  • پیگمنت

نکته دیگری که برای چاپ این دستگاه وجود دارد به این شکل خواهد بود که هنگامی که جوهر بر روی کاغذ چاپ شد سند مورد نظر خشک می‌شود و سرعت این کار نیز به شدت بالا می‌باشد. بنابراین در مرحله چاپ نیازی به دادن حرارت به داخل سند نخواهد بود.

  • نکته

یکی از نکاتی که در زمینه به کارگیری کارتریج وجود دارد میزان جوهری است که در آن قرار داده می‌شود. در اصل به کار بردن جوهر مورد نظر داخل دستگاه باعث می‌شود که بتوان عملیات چاپ را انجام داد. در برخی از مواقع شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر مربوط به جوهر می‌شود. با این حال زمانی که درب کارتریج باز می‌شود باید به سرعت از جوهر‌هایی که درون دستگاه قرار دارد استفاده کرد در غیر این صورت باعث می‌شود که جوهر‌ها در تماس با جریان هوا قرار داده شوند و دستگاه کارتریج خشک شود.

مدل کارتریج

البته فرایند خشک شدن جوهر‌هایی که در دستگاه کارتریج وجود دارد در مدت زمان طولانی مانند یک ماه اتفاق خواهد افتاد. بنابراین در عرض یک ماه شرایط مطلوب به شکلی خواهد بود که بتوان از دستگاه کارتریج بهره‌مند شد. بنابراین هنگامی که دستگاه پرینتر به کار برده می‌شود نکته‌ای که باید به آن اهمیت داد جوهر آن است در اصل اگر جوهر داخل دستگاه پرینتر بعد از باز شدن استفاده نشود و منجر به خشک شدن آن شود دستگاه پرینتر به هیچ عنوان عملیات چاپ را انجام نخواهد داد.
ظرفیت و میزان به کارگیری جوهر نیز نکته مهمی است که در رابطه با دستگاه‌های پرینتر باید نسبت به آن اقدام کرد. در اصل به کار بردن دستگاه پرینتر با توجه به کارتریجی که در آن به کار برده می‌شود دارای ظرفیت‌های متفاوتی خواهد بود.
کارتریج جوهری در برابر کارتریج لیزری اندازه و ظرفیت کمتری را به خود اختصاص می‌‌دهد.

سرعت چاپ

یکی از نکاتی که در رابطه با دستگاه پرینتر باید مورد ارزیابی قرار داده شود سرعت چاپ است. بنابراین برای برخی از سازمان‌ها بهره گیری از سرعت بالای چاپ نکته بسیار مهمی خواهد بود که باید نسبت به خرید دستگاه پرینتر دقت کرد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود سرعت چاپ کاهش پیدا کند قرار دادن ترکیبات دیگری از رنگ در کارتریج است.

ترکیب رنگ اصلی که برای کارتریج به کار برده می‌شود در اصل دو نوع مشکی و سفید خواهد بود. بنابراین ترکیب رنگ‌های دیگر برای دستگاه کارتریج باعث می‌شود که سرعت دستگاه کاهش پیدا کند.
اصولا سرعت در قسمت چاپ کاهش پیدا می‌کند در بیشتر موارد پرینتر‌های جوهری از سرعت چاپ پایین‌تری برخوردار هستند.

  • نکته

برای این که بتوان اطلاعات درستی در رابطه با کارکرد دقیق رنگ و تونر به دست آورد باید آن را به صورت بخش بخش مورد بررسی قرار داد. یکی از نکاتی که در رابطه با پرینتر و چاپ آن وجود دارد وضوح تصویر خواهد بود بنابراین برای این موضوع باید اندازه ذرات جوهر را مورد ارزیابی قرار داد.
در اصل ذرات جوهر در تونر به اندازه 14-16 میکرومتر یا این که بیشتر خواهد بود برای این که بتوان به وضوح بیشتر برای تصویر مورد نظر رسید اندازه‌ای که برای ذرات وجود خواهد داشت کم می‌شوند و در آخر برای به دست آوردن وضوح بهتر به 600 نقطه در اینچ خواهند رسید.
بنابراین اندازه نهایی که برای ذرات جوهر به دست می‌آید حدود 10-10 میکرومتر خواهد رسید. بنابراین با توجه به مطالبی که در رابطه با وضوح تصویر به آن‌ها اشاره شد هر چه میزان و اندازه‌ای که برای جوهر وجود دارد کمتر شود باعث بهبود در وضوح تصویر چاپ شده می‌شود. برای پودر‌هایی که به عنوان رنگ برای دستگاه پرینتر در نظر می‌گیرد باید استاندارد‌های لازم را دارا باشند.
کنترل در ذرات و همین طور کیفیت مورد نظر برای توزیع اندازه ذرات بسیار مهم خواهد بود. بنابراین به کار بردن دستگاه‌های پرینتر بدون داشتن آگاهی در رابطه با عملکرد آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکل شود، پس مطلوب‌ترین حالت داشتن اطلاعات و مهارت کافی در به کارگیری دستگاه پرینتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *