مشکلات دستگاه پرینتر

برای دستگاه پرینتر ایجاد مشکل یک امر عادی می‌باشد البته این که نوع مشکل نیز می‌تواند شرایط متفاوتی را برای تعمیر کردن آن ایجاد کند و این که برای هر دستگاهی که انسان از آن استفاده می‌شود شرایط متفاوتی وجود دارد و البته که در روند بهره وری از آن‌ها مشکلات زیادی را نیز به وجود می‌آید که بیشتر آن‌ها به میزان نگهداری دستگاه پرینتر خواهد بود.
در این مرحله باید نسبت به مشکلاتی که برای چاپ به وجود می‌آید نکاتی را در نظر داشت در این مورد باید گفت که بررسی اولیه‌ای که برای مشکلات دستگاه پرینتر به وجود می‌آید خود مطلب ارزشمندی است که باید به آن دقت داشت.

ارزیابی مشکلات دستگاه پرینتر

عموما مشکلات دستگاه پرینتر شامل موارد زیر است:

  1. ایجاد لکه و کیفیت چاپ پایین
  2. کارتریج بی کیفیت
  3. اینکه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ایجاد لکه و کیفیت چاپ پایین

هنگامی که افراد از دستگاه پرینتر خود در هر مدل و نوعی که استفاده می‌کنند انتظار دارند که دستگاه فرایند چاپ را به خوبی انجام دهد.
زمانی که فرایند چاپ به درستی صورت نگیرد میزان کیفیت نیز از دست می‌رود و این نکته منجر به این می‌شود که میزان نتایجی که از دستگاه پرینتر به دست می‌آید خوشایند نباشد.
گاهی اوقات مشاهده می‌شود که تصویری که از دستگاه پرینتر به دست آمده است تار است و شفافیت مورد نظر را ندارد که در اصل باید گفت که کیفیت در میزان چاپ به خوبی دیده نشده است.

دستگاه پرینتر

گاهی اوقات علاوه بر این که دستگاه پرینتر می‌تواند مشکل داشته باشد اما نوع کاغذ نیز مهم است. بنابراین باید نوع کاغذ را نیز در نظر داشت؛ که آیا کاغذ مورد نظر از کیفیت بالایی برخوردار است یا این که از کاغذ‌های معمولی و دارای استاندارد کمی استفاده شده است.

با این حال برای افرادی که به صورت حرفه‌ای از فرایند چاپ استفاده می‌کنند داشتن کاغذ‌های استاندارد و با کیفیت جدای این که دستگاه پرینتر حرفه‌ای دارند باید مورد نظر واقع شود تا بتوانند نتایج بهتر و مطلوب‌تری را از عملکرد چاپ دستگاه پرینتر داشته باشند.
البته احتمال این که رطوبت نیز در کاغذ وجود داشته باشد بسیار زیاد است بنابراین قبل از این که از کاغذ استفاده شود باید نسبت به خشک یا مرطوب بودن آن دقت داشت تا بتوان نتیجه بهتری را از چاپ به دست آورد.

  • نکته

برای این که بتوان رطوبت کاغذ را که در حد کم یا متوسط است را از بین برد باید آن را از قبل گرم کرد. زمانی که این فرایند صورت می‌گیرد و از قبل کاغذ گرم می‌شود میزان رطوبت هر چند اندک نیز در آن از بین می‌رود و کیفیتی که در دستگاه پرینتر از خود به جای می‌گذارد بسیار بهتر و مطلوب‌تر است.
هنگامی که تونر به کاغذ می‌چسبد اگر میزان آبی که در کاغذ قرار داده شده است از بین نرود باعث خواهد شد که این مقدار از آب نیز گرم شود و رنگ بر روی کاغذ به درستی نچسبد.
در این مرحله جوهر امکان جذب ضعیفی را به خود دارد که باعث می‌شود که میزان رنگ پذیری کم و تغییر در تصویر در بخشی از محل‌هایی که تصویر باید شکل بگیرد ایجاد شود.

2. کارتریج کیفیت ندارد

گاهی اوقات خرابی‌هایی که به این شکل برای نتایج نهایی چاپ به دست می‌آید به خاطر این موضوع می‌باشد که دستگاه پرینتر به دلیل داشتن قسمت کارتریج ارزان قیمت که کارایی درستی ندارد به وجود آمده است.
بنابراین کارتریج‌هایی که به شکل ارزان قیمت ایجاد شده‌اند باعث می‌شود که نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند و این فرایند به این شکل صورت می‌گیرد که ابتدا جوهر به خوبی به دستگاه منتقل نمی‌شود.
بنابراین تونر نیز از کیفیت بالایی برخوردار نیست و تمامی این موارد باعث از دست دادن نتیجه بهتر و اولیه در رابطه با چاپ مورد نظر می‌شود.

دستگاه پرینتر بزرگ

بنابراین توصیه می‌شود که بهترین نوع کارتریج باید از مرکز شارژ کارتریج در اصفهان خریداری شود تا بتوان عملکرد درست و مطلوبی را از آن به دست آورد. گاهی اوقات نیز پیش آمده است که زمانی از دستگاه پرینتر استفاده می‌شود که مراحلی از فرایند چاپ صورت گرفته است؛ اما در این مرحله کاغذ در دستگاه پرینتر گیر کرده است.

بنابراین در این زمان تلاش برای بیرون آوردن کاغذ به میزان بالایی صورت می‌گیرد که توصیه می‌شود در این مرحله فشار زیادی به دستگاه پرینتر وارد نشود که البته در بیشتر موارد برای بیرون آوردن کاغذ از دستگاه پرینتر به آن فشار زیادی آورده می‌شود و باعث خراب شدن دستگاه پرینتر شده است.
برای این که چنین مشکلاتی برای دستگاه پرینتر به وجود نیاید ابتدا باید نسبت به کاغذ و جنسی که برای آن‌ها وجود دارد این نکته را در نظر داشت که کاغذ دارای کیفیت بالایی است.
برای به دست آوردن کیفیت مطلوب و بالا برای کاغذ باید دو ویژگی و شاخص را در آن‌ها به دست آورد. در این مرحله باید گفت که کاغذ استاندارد باید از دو فاکتور خشک و صاف بودن برخوردار باشد تا بتوان از آن به عنوان کاغذ مطلوب یاد کرد.

3. دستگاه پرینتر به جای یک برگ دو برگه بر می‌دارد

گاهی اوقات پیش آمده است که در فرایند چاپ دستگاه پرینتر به جای این که یک برگه از کاغذ را بردارد دو برگه را بر می‌دارد و این مورد باعث از بین رفتن کیفیت در چاپ و همین طور از بین رفتن کاغذ می‌شود.
این مشکل به دلیل درست قرار ندادن کاغذ در سینی چاپ می‌باشد بنابراین باید با دقت بیشتری کاغذ‌ها را در داخل سینی چاپ قرار داد.
گاهی اوقات رطوبت بین کاغذ‌ها که امکان چسبندگی آن‌ها را فراهم می‌کند نیز می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود. در این مرحله باید نسبت به از بین بردن رطوبت اقداماتی را انجام داد که در این مورد دسته‌های برگه کاغذ را می‌توان با استفاده از یک فن به صورت ایده آل در آورد و میزان رطوبتی را که در آن وجود دارد را از بین برد تا برگه‌ها به صورت دسته دسته و جدا در کنار هم قرار داده شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *