تعویض درام هنگام شارژ کارتریج

فرقی نمی‌کند که از دستگاه‌های پرینتر یا کپی استفاده می‌کنید بی‌شک با کارکرد درام و کارتریج دستگاه آشنا هستید. یکی از مهم‌ترین قطعات در کارتریج قطعه درام است که در صورت شارژ کردن کارتریج از بهترین تونر استفاده می‌شود. چنانچه که کاتریج درام آسیب ‌دیده باشد کیفیت چاپ خوب نخواهد بود. یکی از سؤالاتی که کاربران با آن روبرو هستند این است که ضرورت و اهمیت تعویض درام در زمان شارژ کارتریج است.

بیشتر کارشناسان مرکز شارژ کارتریج در اصفهان توصیه می‌کنند که در زمان شارژ کارتریج اقدامات اساسی جهت تعویض درام به شکل همزمان اعمال خواهد شد.
این نکته باعث شکل‌گیری ابهامات و شبهات بسیاری در این باره گردیده است. از این جهت تصمیم‌هایی که در این خصوص گرفته شده است برای بیشتر شدن شناخت شما با کارکرد درام و کارتریج همچنین تأثیراتی که در دستگاه پرینتر می‌گیرد.

ضرورت تعویض درام هنگام شارژ کارتریج

یکی از نکات بسیار مهمی که وجود دارد این است که تعداد پرینت‌های گرفته شده با دستگاه چاپگر برای روی درام مستقیماً تاثیر گذاشته است. به عنوان نمونه در کارتریج 42 با ظرفیت 10000 برگ در زمان شارژ باید تعمیر درام پرینتر صورت گیرد. در صورتی که در کارتریج 05 با ظرفیت 2000 برگ این امکان وجود دارد که درام تعویض نشود.

چنانچه که تعداد پرینت‌های گرفته شده خیلی بالا باشد موجب ضعیف‌تر شدن درام خواهد شد. به عنوان نمونه 100 برگ پرینت به صورت پیوسته در یک ساعت انجام می‌شود که به مراتب ضعیف‌تر از حالتی است که این تعداد پرینت در طول یک هفته خواهد داشت. در پایان به راحتی می‌توان با سنجیدن این نکته اقدامات لازم در جهت تعویض درام در زمان شارژ نمودن کارتریج کرد.

راهکارهای پیشگیری از آسیب دیدن درام

راهکارهای پیشگیری از آسیب دیدن درام

از نکات بسیار مهمی که کاربران در هنگام استفاده از دستگاه‌های پرینتر باید داشته باشند این است که این دستگاه‌های تأثیرات متقابلی بر روی درام و کارتریج در زمان چاپ خواهند داشت. نحوه استفاده از کارتریج دستگاه‌ها و تعویض درام تأثیری نخواهد داشت. به علت ساختار حساسی که درام دارد زمانی که دچار آسیبی شود بر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود که این آسیب در چاپ به راحتی قابل مشاهده است.

قرار دادن برگه منگنه‌دار در دستگاه می‌تواند آسیب‌های جدی به درام دستگاه وارد کند؛ بنابراین باید توجه داشت که تعویض درام در زمان شارژ کردن کارتریج کاری کاملا معقول و منطقی است.

چگونگی تعویض درام

در ابتدای امر کارتریج را باز کنید البته باید به این کار آشنایی داشته باشید زیرا هر کارتریج بسته به نوع و مدل دستگاه پرینتر متفاوت است. چنانچه که به طور صحیح و درست کارتریج را باز و بسته نکنید احتمال اینکه کارتریج و پرینتر شما دچار آسیب شود بسیار زیاد است. یکی از مهم‌ترین دلایل پودر ریزی کارتریج زمان شارژ کارتریج است که به درستی باز و بسته نشده است و باعث نشت پودر کارتریج خواهد شد.

مهم‌ترین مشکل کارتریج حساسیت زیاد آن است که متأسفانه در اثر یک ضربه یا حتی فشار دچار مشکل خواهد شد. این موقع است که احتمال دارد با مشکل خط انداختن کارتریج مواجه شوید که در زمان باید حتما کارتریج را تعویض کنید. قیمت درام کارتریج متناسب با نوع کارتریج متفاوت است به این دلیل است که قطعاتی که در بازار از لحاظ کیفیت متفاوت هستند باید در هنگام خرید دارم به آن توجه نمود.

چگونگی تعویض درام

آیا درام کارتریج HP بعد از شارژ باید تعویض شود؟

اهمیتی ندارد که دستگاه پرینتر HP شما یا هر برند دیگری در هنگام شارژ کارتریج بایستی دارم آن را تعویض کنید. بهترین دستگاه‌های پرینتر چند کاره خانگی و اداری با گذشت زمان احتمال خراب شدن و آسیب درام وجود دارد برای این منظور شما باید هنگام شارژ کارتریج درام را هم تعویض شود.

نشانه‌های خرابی درام کارتریج

نشانه‌های خرابی درام کارتریج اعم از:

  • دستگاه پرینتر چاپ نمی‌کند
  • کیفیت پایین چاپ
  • ایجاد نقاط سیاه کوچک در چاپ
  • وجود خط‌های سیاه در هنگام پرینت گرفتن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. دستگاه پرینتر چاپ نمی‌کند

تمامی دستگاه‌های پرینتر دارای سنسورهایی هستند که بر روی میزان درام حساس هستند و تعداد صفحاتی که با استفاده از درام کارتریج پرینت گرفته می‌شوند را اندازه‌گیری می‌کنند. این مقدار چاپ یک عدد مشخص شده‌ای است که در صورتی تعداد برگه‌های چاپ شده از این تعداد بیشتر باشد باعث فعال شدن سنسورها خواهد شد. بعد از شنیده شدن این هشدارها بایستی دارم کارتریج را تعویض کنید؛ زیرا دستگاه شما دیگر فرایند چاپ را انجام نخواهد داد.

نشانه‌های خرابی درام کارتریج

2. کیفیت پایین چاپ

یکی از مهم‌ترین علت‌های کیفیت پایین درام در نتیجه چاپ درام وجود نقص در درام است. هنگامی که چاپ گرفته شده توسط دستگاه پرینتر نامفهوم باشد. اولین اقدام بررسی درام است برخی از مواقع به علت کثیف بودن درام متن چاپ شده ناخوانا خواهد بود.

3. ایجاد نقاط سیاه کوچک در چاپ

در اغلب دستگاه‌های پرینتر که حاوی وایپر بلید هستند. وظیفه تمیز کردن تونرهای اضافه بر روی دارم را بر عهده دارند. شکل اولیه دارم صاف و تمیز است؛ لذا در طول زمان با مصرف پرینتر این امکان وجود دارد که سطح صاف و شفاف دچار خط و خش شود و تونر را به این خراشیدگی جذب کند. وجود خط و خش‌ها و رسوبات با گذشت زمان خطوط عمودی نازکی را بر روی صفحات ایجاد می‌کند، در این هنگام باید درام کارتریج را تعویض کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *