کارتریج لیزری

موادی که برای به دست آوردن رنگ در کارتریج لیزری به کار برده می‌شود به شکل اولیه آن به صورت پودر می‌باشد.
بنابراین نوع و جنسی که برای آن در نظر گرفته می‌شود بستگی به شرکت سازنده آن خواهد داشت که چه ترکیباتی را برای تولید آن انتخاب کرده باشد.
پرینتر‌های لیزری نسبت به پرینتر‌های جوهر افشان دارای وجه تفاوت هستند یکی از این تفاوت‌ها تاثیر دما بر روی خروجی است که در نهایت ارائه می‌دهند.
بنابراین در پرینتر‌های لیزری برای این که بتوان پودر مورد نظر که در قسمت کارتریج قرار دارد را بر روی کاغذ در حین چاپ به یک ثبات رساند باید از حرارت و گرما بهره‌مند شد. چند نکته برای صرفه‌جویی جوهر کارتریج پرینتر وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها در هزینه‌ی شارژ کارتریج صرفه جویی می‌شود.
طول عمر و دوامی که برای کارتریج در هر دستگاهی متفاوت خواهد بود به همین خاطر نکته‌ای که در این رابطه باید مورد ارزیابی قرار داد نسبت دوام کارتریج لیزری نسبت به کارتریج جوهر افشان خواهد بود.
نکته‌ای که در رابطه با کارتریج جوهری وجود دارد قرار گرفتن آن زیر نور است مخصوصا نور خورشید که می‌تواند ضرر زیادی را به دستگاه وارد سازد.
بنابراین هر مکانی که دارای سایه و همین طور به دور از گرما و حرارت است برای قرار دادن دستگاه پرینتر جوهری مناسب‌تر خواهد بود.

کارتریج لیزری

یکی از نکاتی که در رابطه با دستگاه پرینتر لیزری باید مدنظر قرار داد سرعت در چاپ آن است بنابراین برای صاحبان مشاغلی که به شدت به سرعت در کار خود نیاز دارند به کار بردن دستگاه پرینتر لیزری گزینه خوبی خواهد بود.
کارتریج بعد از مدت زمانی که از آن استفاده می‌شود باید بتوان آن را شارژ کرد به همین خاطر نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد کارتریج‌هایی خواهد بود که در دستگاه پرینتر لیزری وجود دارد بنابراین قابلیت شارژ در آن بیشتر خواهد بود. باید از مراکز معتبر شارژ کارتریج لیزری در اصفهان کارتریج لیزری را شارژ کنید.

کارتریج لیزریدسته بندی پرینتر لیزری

  1. پرینتر لیزری رنگی
  2. پرینتر لیزری تک رنگ

با توجه به نوع رنگی که برای قسمت کارتریج دستگاه پرینتر به کار برده می‌شود متفاوت خواهد بود.
پرینتر‌هایی که در کارتریج آن‌ها از یک رنگ استفاده شده است و در بیشتر موارد نیز رنگ مشکی خواهد بود با نام پرینتر تک رنگ شناخته می‌شوند.
با این حال پرینتر لیزری رنگی در قسمت کارتریج آن از چهار رنگ دیگر استفاده شده است که باعث شده از آن به عنوان پرینتر رنگی یاد شود.
بنابراین میزان رنگ‌هایی که در این نوع از پرینتر وجود دارند بیشتر است و در عملکرد آن متفاوت خواهد بود.

قطعه‌های به کار رفته در کارتریج لیزری

  • درام کارتریج
  • مگنت
  • بلید کارتریج
  • فوم رول
  • چیپست کارتریج

نکاتی در رابطه با کارتریج

هنگامی که از کارتریج استفاده می‌شود باید این نکته را مورد ارزیابی قرار داد که کارتریج می‌تواند تا چه مدت کارایی داشته باشد و مورد مصرف آن تا چه زمانی خواهد بود.
یکی از نکاتی که باعث می‌شود قسمت کارتریج نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد مشکلاتی است که در فرایند چاپ به وجود می‌آید.

مشکلات چاپ با دستگاه پرینتر

  • چاپ کمرنگ
  • عدم پرینت گرفتن

زمانی که مشکلاتی این چنینی به و جود می‌آید باید نسبت به تعویض کارتریج اقدام کرد. البته یکی از راه‌های دیگری که برای از بین بردن این مشکل وجود دارد شارژ کردن قسمت کارتریج خواهد بود.
بنابراین قبل از این که در این رابطه اقداماتی صورت بگیرد باید این مطلب را مورد ارزیابی قرار داد که مشکل به چه شکل برای دستگاه به وجود آمده است و بعد از آن راه حال‌های پیشنهادی را اجرا کرد.

کارتریج لیزری

  • نکته

یکی از نکاتی که در رابطه با قسمت کارتریج باید در نظر داشت جنسی است که از آن ساخته شده است.
از جایی که کارتریج از کوپلیمر‌های متعددی ساخته شده است و ماده‌ای که در آن به کار رفته است کربن خواهد بود.
بنابراین می‌توان جنس به کار رفته برای کارتریج را دوباره مورد استفاده قرار داد به همین خاطر است که به صورت بازیافتی از آن بهره می‌برند.
با این حال کربنی که در جنس به کار رفته برای آن وجود دارد به عنوان یک اصلاح کننده در صنعت آسفالت از آن بهره برده می‌شود.
بنابراین با توجه به موادی که در آن قرار دارد زمانی که در آسفالت به کار برده می‌شود مانند چسب عمل می‌کند البته فرایند‌های مکانیکی زیادی باید بر روی آن صورت بگیرد تا بتوان از آن برای صنعت آسفالت بهره‌مند شد. به همین خاطر برای این که بتوان از محیط زیست محافظت کرد باید از کارتریج‌های بازیافتی بهره‌مند شد.
یکی از نکات دیگری که در رابطه با به کار بردن کارتریج برای دستگاه پرینتر است مواردی است که برای مصرف آن وجود دارد.
بنابراین در رابطه با استفاده از کارتریج باید اطمینان حاصل کرد که سازگاری و هماهنگی برای دستگاه پرینتر با قسمت کارتریج وجود دارد.

جوهر مناسب انتخاب کنید

هنگامی که از جوهر برای دستگاه پرینتر استفاده می‌شود باید این مطلب را مورد بررسی قرار داد که هزینه‌هایی که برای بهره‌مندی از جوهر ایجاد می‌شود به چه صورت خواهد بود و آیا می‌تواند به صرفه باشد یا این که تنها هزینه بر است.
برخی از جوهر‌ها هزینه‌های زیادی را برای این که بتوان از آن‌ها بهره‌مند شد را ایجاد می‌کنند.
بنابراین گاهی اوقات هزینه‌هایی که برای جوهر پرینتر وجود دارد دست کمی از خرید یک دستگاه پرینتر دیگر نخواهد داشت.
در این صورت باید از روش‌های بهتر و اقتصادی‌تری در رابطه با خرید جوهر بهره‌مند شد تا از پرداخت هزینه‌های سرسام آور جلوگیری به عمل آورد.
بنابراین اگر مشکلی در چاپ وجود دارد به جای هزینه‌های اضافی برای جوهر دستگاه باید دستگاه پرینتر را تعویض کرد.
هنگامی که دستگاه کارتریج خریداری می‌شود باید نسبت به نقاط قوتی که برای آن وجود دارد اهمیت زیادی را قائل شد.
بنابراین بیشتر کارتریج‌ها می‌توانند از ضمانت نامه برخوردار باشند به همین خاطر برای این که بتوان از کالا دوباره استفاده کرد می‌توان از گارانتی که برای آن وجود دارد بهره‌مند شد.
گارانتی موجود برای کارتریج می‌تواند بسته به اطلاعاتی باشد که در ضمانت نامه وجود دارد.
بنابراین به کار بردن کارتریج و استفاده مطلوب و بهینه از آن نیز یکی از فاکتور‌های مهم و اساسی در رابطه با این قسمت از دستگاه پرینتر خواهد بود.
با این حال برای خرید دستگاه‌های جدید مانند پرینتر که البته این دستگاه سال‌های زیادی است که وارد بازار‌های جهانی شده است اما باید بتوان اطلاعات درست و کارآمدی را از آن به دست آورد و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *