کند بودن سرعت پرینتر

در برخی از فعالیت‌هایی که در هر کسب و کاری انجام می‌شود سرعت عمل بسیار مهم است و این که هر دستگاهی که به کار برده می‌شود سرعت زیادی داشته باشد بسیار مورد اهمیت می‌باشد. با این حال باید گفت که حتی دستگاه پرینتر برای هر سازمان و شرکتی نیز به یک مسئله بسیار اساسی است که باید از سرعت بالایی برخوردار باشد.
اگر دستگاه پرینتر از سرعت عمل بالایی برخوردار نباشد برخی از کشورها نمی‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند و با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند بنابراین دستگاه پرینتر باید به شکلی ساخته و پرداخته شده باشد که بتواند با سرعت بسیار بالایی فعالیت‌های چاپ را انجام دهد. گاهی اوقات افراد با مشکل کند بودن سرعت پرینتر رو به رو می‌شوند که در چاپ شدن برخی از اسناد و مدارک به وجود می‌آید و شکایت‌های زیادی دارند و نمی‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.
بنابراین به راحتی آن‌ها را کنار می‌گذارند و از مدل‌های دیگری استفاده می‌کنند برای این که بتوان از این دستگاه پرینتر درستی استفاده کرد باید دید که چه دلیلی امکان دارد که چاپگر را کند می‌کند. بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که از کامپیوتر بتواند کار خود را با سرعت زیاد انجام دهد یا این که به آهستگی به فعالیت چاپ بپردازد.

برای عیب‌یابی کند بودن سرعت پرینتر باید مدل چاپگر را نیز در نظر داشت که آیا پرینتر از چه مدلی ساخته شده است. چاپ‌هایی که کیفیت بسیار بالایی را ایجاد می‌کند و یا پرینترهایی که می‌توانند مدل‌های گوناگون داشته باشند و کیفیت چاپ بالایی را به خود اختصاص دهند و کار خود را سریع‌تر انجام دهند، می‌تواند گزینه خوبی برای خرید و استفاده باشند؛ نکته دیگری که در رابطه با کیفیت چاپگر وجود دارد این است که امکان دارد یک دستگاه چاپگر به سرعت فعالیت‌های چاپی خود را انجام دهد اما میزان کیفیتی که از آن انتظار می‌رود به اندازه نباشد که برای دستگاه به کار برده شده است.

بنابراین باید گفت که برای از بین بردن بی کیفیتی که در دستگاه وجود دارد باید تنظیمات دستگاه را تغییر داد. گاهی اوقات عیب یابی دستگاه پرینتر را می‌توان به سادگی و راحتی برطرف نمود و به یک مهارت خاصی نیاز نیست. تنها با تنظیم کردن چند دکمه و تغییر دادن آن‌ها به راحتی می‌توان از چاپ کیفیت بالا که در آن نهفته است استفاده کرد. اما گاهی برای برطرف کردن مشکل پرینتر لازم است از خدمات شرکت‌های تعمیر پرینتر در اصفهان کمک گرفت.

تنظیمات چاپگر

تنظیمات چاپگر را در نظر بگیرید

برای این که بتوان از چاپگر به خوبی استفاده کرد باید تنظیمات آن را مشخص نموده و اطلاعاتی را در رابطه با آن به دست آورد که هر دستگاه پرینتر می‌تواند از چه تنظیماتی برخوردار باشد. هر یک از تنظیمات چه کارایی می‌تواند برای چاپگر داشته باشد و این که عملکرد پرینتر را افزایش یا کاهش دهند به همین خاطر باید گفت امروزه بیشتر دستگاه‌هایی که چاپگر کیفیت بالایی دارند و کیفیت در چاپ آن‌ها به شدت مشخص است از تنظیمات درستی برخوردار هستند.

تنظیمات کیفیت سرعت

تنظیماتی که برای سرعت وجود دارد را می‌توان به راحتی آن را تغییر داد برای افرادی که می‌خواهند با سرعت بالایی از پرینتر بهره‌مند شوند از طریق تنظیمات سرعت را افزایش داده‌اند که میزان کیفیت را نیز می‌توان تغییر داد. البته باید مدل چاپگر خود را در نظر بگیرید که آیا این تنظیمات را می‌تواند در خود داشته باشد یا این که مدل چاپگر به هیچ عنوان تنظیماتی را در خود ندارد. گاهی اوقات دستورالعمل‌های خاصی برای یک دستگاه پرینتر وجود دارد.

کاغذ در دستگاه پرینتر گیر می‌کند

یکی از مشکلات پرینتر گیر کردن کاغذ در دستگاه است. البته دلایل زیادی وجود دارد که یک کاغذ در دستگاه پرینتر گیر کند؛ ابتدا باید کاغذ را به صورت درست و استاندارد در داخل پرینتر قرار داد.
اشتباه رایج که البته افراد مبتدی در بیشتر موارد آن را مرتکب می‌شوند این است که کاغذ را به صورت اشتباه در داخل پرینتر قرار می‌دهند هنگامی که کاغذ به صورت اشتباه در داخل پرینتر قرار داده می‌شود پرینت و چاپی که برای آن صورت می‌گیرد نیز اشتباه است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود کاغذ در داخل پرینتر گیر کند این است که در یک بخش از دستگاه پرینتر امکان دارد که قسمتی مسدود شده باشد بنابراین امکان دارد که کاغذ در داخل آن گیر کند.

کاغذ در دستگاه پرینتر

گاهی اوقات وجود غلطک‌های آسیب دیده نیز می‌تواند مشکلات زیادی را برای پرینتر به وجود آورد بنابراین غلطک‌های آسیب دیده در گیر کردن کاغذ بسیار موثر هستند. نکته که در رابطه با کاغذی که در داخل دستگاه پرینتر به کار برده می‌شود باید در نظر داشت این است که کاغذ پرینتر باید تمیز باشد یعنی این که رطوبتی در آن وجود نداشته باشد یا این که کاغذ کثیف باشد اگر کاغذ کثیف یا مرطوب باشد امکان این که مشکلی در دستگاه پرینتر به وجود آید و کاغذ مشاهده شود بسیار زیاد است.

برخی از موارد نیز پیش می‌آید که تعداد کاغذهایی که در دستگاه پرینتر گذاشته می‌شود بسیار زیاد است ابتدا باید گنجایشی را که برای قرار دادن کاغذ در دستگاه پرینتر تبدیل شده است و در نظر گرفت. اگر گنجایش بیش از اندازه بالا باشد می‌توان کاغذ‌های زیادی را قرار داد اما اگر گنجایش دستگاه پرینتر محدود باشد باید تا کاغذی که در آن قرار داده می‌شود مشخص شود. بنابراین قرار دادن یک نوع کاغذ در دستگاه پرینتر می‌تواند چاپ خوبی را ارائه دهد و این که از مشاهده شدن و گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر جلوگیری به عمل آورد. در برخی از موارد چه وسیله یا چیزی در مسیر قرار دادن کاغذ قرار دارد که باید اطلاعات مسیر قرار دادن کار را صاف کردن یعنی چه و چیزی که مانع قرار دادن کاغذ شود وجود نداشته باشد بعد از آن عملیات پرینت و چاپ کردن را انجام داد.

  • نکته

برای به دست آوردن این نکته که دستگاه پرینتر به چه علت دچار مشکل شده است که در چگونگی قرار دادن کاغذ مچاله شدن آن به چه شکل بوده است کار آسانی است. برای این که بتوانید به این نکته دست یابید می‌توانید دستگاه پرینتر خود را باز کنید. البته باز کردن دستگاه پرینتر باید با احتیاط زیادی انجام گیرد تا مشکلی برای قسمت‌های دیگر به وجود نیاید اگر مهارت لازم در این زمینه را ندارید باید با دقت بیشتری دستگاه پرینتر خود را باز کنید و تونر و آن را از آن بیرون بیاورید و به راحتی و به آسانی و آرامی کاغذی را که در دستگاه گیر کرده است را بیرون بیاورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *