تمیزکاری پرینتر لیزری

یکی از نکاتی که در رابطه با پرینتر‌ها وجود دارد میزان تمیز کردن آن‌ها در طول مدتی است که از آن‌ها استفاده می‌شود در اصل تمیز کردن پرینتر می‌تواند در میزان عملکردی که برای آن به وجود می‌آید تاثیر داشته باشد.
در صورتی که هیچگونه حد و نهایتی برای فناوری‌های نوین وجود ندارد و محدودیتی برای انجام دادن کار‌های مهم در آن‌ها به وجود نیامده است می‌توان گفت که تمیزکاری پرینتر لیزری کار دشواری نخواهد بود و قابلیت‌هایی برای تمیز کردن آن وجود خواهد داشت.
بیشتر افراد در ذهن خود به این باور رسیده‌اند که تمیزکاری پرینتر لیزری کار دشواری است و اصلا چنین چیزی نیز امکان نخواهد داشت.
تمیزکاری پرینتر لیزری یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توان دستگاه پرینتر را در مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار داد.
در اصل برای تمیز کردن دستگاه پرینتر باید ابتدا تجهیزات و لوازم موجود را برای این کار در دسترس داشت تا بتوان از آن‌ها به شکل مطلوبی بهره‌مند شد.
با این حال هر روشی برای تمیز کردن پرینتر لیزری مناسب نخواهد بود به همین خاطر باید از روش‌هایی بهره‌مند شد که به شکل ایمن و موثر برای تمیز کردن دستگاه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نکاتی برای تمیزکاری پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری از مناسب‌ترین پرینترهای خانگی هستند که به مرور زمان کثیف می‌شوند و به تمیز کردن نیاز دارند، اولین اقداماتی که برای تمیز کردن دستگاه پرینتر وجود دارد وسایلی خواهد بود که برای تمیز کردن حتما باید در دسترس باشد و جزء نیازمندی‌های ضروری خواهد بود.

لوازم موردنیاز برای تمیز کاری پرینتر لیزری

  • پارچه بدون پرز
  • ماسک
  • دستکش
  • دستگاه دمنده هوا

یکی از دلایلی که باعث شده است پارچه بدون پرز برای تمیز کردن دستگاه به کار برده شود نماندن پرز در داخل دستگاه خواهد بود که برای دستگاه پرینتر مشکلی را ایجاد نکند.
به کار بردن الکل برای تمیز کردن دستگاه پرینتر بسیار مناسب است برخی از الکل‌های مخصوص برای تمیز کردن دستگاه پرینتر وجود دارد که در هنگام بهره‌مندی از آن‌ها بر روی دستگاه هیچگونه رطوبتی را از خود به جا نخواهد گذاشت و به ذرات گرد و غبار را به راحتی از بین خواهد برد.
با این حال الکل می‌تواند به عنوان یک تمیز کننده بسیار قدرتمند عمل کند و ذرات گرد و غبار را از بین ببرد.
به کار بردن ماسک گزینه دیگری است که در رابطه با دستگاه پرینتر باید از آن بهره‌مند شد. باید دقت کرد که هر ماده و پودری که برای تمیز کردن دستگاه استفاده می‌شود ضرری برای بدن نداشته باشد.

تمیز کردن پرینتربا این حال هیچ کدام از موادی که برای تمیز کاری به کار برده می‌شود برای بدن مشکل ساز نمی‌شود اما بدن هر فردی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود آن فرد است در نهایت نکته‌ای که وجود دارد به کار بردن ماسک به همراه دستکش برای این که بتوان از حساسیت‌های احتمالی که برای بدن به وجود می‌آید جلوگیری به عمل آورد.
پوست دست نیز یکی از نقاط حساسی است که در هنگام تمیز کردن دستگاه پرینتر می‌تواند دچار مشکل شود بنابراین به کار بردن دستکش برای محافظت از دست بسیار مناسب خواهد بود و امکان بروز حساسیت‌های پوستی را بر روی دست ایجاد خواهد کرد.
زمانی که لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن پرینتر آماده شد موقع آن رسیده است که دستگاه پرینتر باز شود تا بتوان تمیز کاری داخلی را انجام داد.
ابتدا قبل از این که اقدام به تمیز کاری کرد باید نسبت به آشنایی‌های لازم در رابطه با قطعات و قسمت‌هایی که در دستگاه قرار دارد توجه نمود.
افرادی که آشنایی لازم با دستگاه پرینتر را ندارند برای تمیز کردن باید از افرادی که مهارت و تخصص لازم در این زمینه را دارند بهره ببرند تا در حین کار با مشکل رو به رو نشوند.
اگر در هنگام تمیز کاری ضربه‌ای به قسمت‌هایی از دستگاه وارد شود باعث می‌شود که دستگاه بعد از تمیز کاری دچار مشکل شود، بنابراین باید احتیاط لازم را در زمینه تمیز کاری دستگاه را ایجاد کرد. اما اگر در حین تمیز کردن قطعه‌ای از پرینتر آسیب دید، خیلی سریع از کارشناسان مراکز تعمیرات پرینترهای اصفهان درخواست کمک کنید تا مشکل برطرف شود.

تمیز کردن پرینتر

قسمت‌هایی از پرینتر که نباید به آن‌ها دست زد

قسمت‌هایی از پرینتر که نباید به آن‌ها دست زد، اجزای قسمت یونیت درام است.

در دستگاه پرینتر قسمت‌هایی وجود دارد که نباید به آن‌ها دست زد و لمس کردن آن‌ها باعث بروز مشکلاتی برای دستگاه خواهد شد.
قبل از انجام عملیات تمیز کردن دستگاه پرینتر باید ابتدا نسبت به خاموش و روشن بودن دستگاه اطمینان حاصل کرد.
بنابراین منبع برق موجود در دستگاه باید غیرفعال باشد به همین خاطر دستگاه پرینتر باید خاموش باشد تا بتوان عملیات تمیز کاری را بر روی آن انجام داد.
وصل بودن برق برای دستگاه پرینتر و همزمان با آن تمیز کردن دستگاه باعث می‌شود که مشکلاتی مانند برق گرفتگی برای افراد به وجود بیاید.
بنابراین برای تمیز کردن دستگاه پرینتر نباید عجله کرد و اگر دستگاه در حال فعالیت بوده است و داغ شده است ابتدا باید صبر کرد تا دستگاه خاموش و سرد شود.

دستگاه پرینتر لیزری در زمان کار و فعالیت به شدت داغ می‌شود و نسبت به پرینتر‌های دیگری چون از حرارت برای چاپ کردن نیز بهره می‌برد به شدت گرم می‌شود بنابراین برای این دستگاه باید زمانی را برای خنک شدن آن اختصاص داد. هنگامی که دستگاه خنک شد زمان آن رسیده است که قسمت کارتریج برای شارژ شدن در مراکز شارژ کارتریج اصفهان برداشته شود.
با استفاده از پارچه مناسب تمیز کاری قسمت کوچکی از پارچه را بر روی سطوح بکشید تا تمامی ذرات و گرد و غبار‌هایی که در این قسمت انباشته شده است از بین برود و تمیز شود.
تمیز کردن دستگاه پرینتر مخصوصا قسمت داخلی آن از حساسیت‌های زیادی برخوردار است به همین خاطر باید با دقت بیشتری این کار را انجام داد.
بنابراین برای تمیز کاری اصلا نباید عجله کرد و با آرامش و خونسردی بسیار زیادی نسبت به تمیز کردن اقدام نمود.
اجزایی که در قسمت داخلی پرینتر وجود دارند از شکنندگی و آسیب پذیری بسیار بالایی دارند به همین خاطر برای تمیز کردن آن باید با آرامش خاطر تمامی فعالیت‌های تمیز کاری را انجام داد.
بعد از این که کار تمیز کاری به درستی و با دقت بالا انجام شد زمان آن رسیده است که تمامی قسمت‌هایی که از دستگاه برای تمیز کردن خارج شده است را در داخل آن قرار داد.
برای قرار دادن قسمت‌هایی که بیرون دستگاه قرار داده شده است باید دقت کرد که هر کدام از آن‌ها سر جای خودشان قرار بگیرند.
اگر برای تمیز کاری از الکل استفاده می‌شود نگرانی در رابطه با رطوبت باقی مانده در دستگاه وجود ندارد و توصیه می‌شود که از مایع‌های دیگر برای تمیز کاری استفاده نشود و الکل خود بهترین ماده خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *